ပိေတာက္ေတြ ပြင့္ေတာ့မည္ ကိုစိမ္းနီ


ဘာလိုလိုႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲေဘာ္ႀကီး ကဗ်ာဆရာကိုစိမ္းနီ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ တနွစ္ျပည့္ပါေတာ့မည္။ မၾကာမီ တန္ခူးလ ေရာက္ေတာ့မည္။  ပိေတာက္ေတြလည္း ပြင့္ျပန္ဦးေတာ့မည္။  ပိေတာက္ေတြပြင့္လွ်င္ ကိုစိမ္းနီ၏ ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္းကို သတိရသည္။ ၿပီးေတာ့ ပိေတာက္ကိုခ်စ္ေသာ ကိုစိမ္းနီသည္ ျမန္မာသႀကၤန္၏ ထူးျခားေသာ ယဥ္ေက်းမႈတရပ္ျဖစ္ေသာ သႀကၤန္သံခ်ပ္ကား (အက၊ အလွ၊ သဘာ၀၊ သံခ်ပ္)ကိုလည္း အလြန္သတိရမိသည္။ သူ႔သံခ်ပ္ကားအမည္က 'အျပာရဲ႕အနီ'။


သႀကၤန္သံခ်ပ္ကို ဘယ္ေလာက္အာ႐ံုစိုက္သလဲဆိုလွ်င္ ပိုက္ဆံေငြေၾကးအကုန္အက်ခံသည့္အျပင္ သူ႔သား၊ သူ႔သမီး၊ သူ႔ဇနီး (က်န္းမာေရးေကာင္းသည့္အခါ) အားလံုးကို သံခ်ပ္ကားေပၚတင္ကာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အနံွ႔ ျပိဳင္ပဲြ၀င္လို႔ရသည့္ေနရာ၊ ေဖ်ာ္ေျဖလို႔ရသည့္ေနရာေတြမွာ သြားလာလွည့္လည္ၿပီး တင္ဆက္သည္။


တကယ္ေတာ့ ကဗ်ာစာေပနွင့္ သံခ်ပ္ကားမွာ ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနသည္ မဟုတ္ပါလား။ ကဗ်ာသမား၊ စာသမားမ်ားသည္ သႀကၤန္မွာ သံခ်ပ္ကား ထြက္ၾကသည္။ သံခ်ပ္မွာ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ နိုင္ငံေရးအျမင္မေတာ္တာေတြ၊ ေ၀ဖန္စရာေတြကို ျပတ္ျပတ္သားသား ေ၀ဖန္ၾကသည္။ ယခင္ေခတ္ ၁၉၇၀ ေက်ာ္ပတ္၀န္းက်င္ေလာက္ကဆိုလွ်င္ သံခ်ပ္ကား အလွျပကားမ်ားကို ဆုေပးမ႑ပ္ေတြေဆာက္ၿပီး ဆု ေပးခဲ့ၾကသည္။ ဒိုင္လူႀကီးေတြ ကိုယ္တိုင္က စာေပသမား စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ားျဖစ္သည္။ ရန္ကင္းမွာဆိုလွ်င္ ကဗ်ာဆရာ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြကိုယ္တိုင္ ရန္ကင္း  ၁၂ လံုးတန္းဟုေခၚေသာ ၿမိဳ႕နယ္မွာ ဆုေပးမ႑ပ္ ဒိုင္လူႀကီးလုပ္သည္။ ျမန္မာစာေပ ေလာက၊ ဂီတေလာက၊ အႏုပညာေလာကမွာ ေအာင္ ျမင္ထင္ရွားသူမ်ားသည္ သႀကၤန္မွာ နာမည္ႀကီးခဲ့သည့္ အႏုပညာရွင္မ်ားျဖစ္သည္။ ေမာင္ေၾကးမံု၊ ဂႏၳ၀င္ေမာင္ ၀ိုင္း၊ ေမာင္ေမာင္ျမင့္ေအာင္၊ ယေန႔ နာမည္ေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေဗလု၀ စသူတို႔သည္ ကဗ်ာ စာေတြလည္း ေရးၾကသည့္အျပင္ သႀကၤန္သံခ်ပ္မွာလည္း နာမည္ႀကီးၾကသည္။ ျပည္သူပရိသတ္ ခ်စ္ခင္အားေပးခဲ့ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္တေလွ်ာက္လံုး သႀကၤန္သံခ်ပ္ ယဥ္ေက်း မႈတိမ္ျမဳပ္သြားသည္ကို အလြန္ႏွေျမာေနမိသည္။


NLD အစိုးရလက္ထက္က်ေတာ့ သႀကၤန္သံခ်ပ္မ်ား တစတစေပၚထြက္လာသည္။ ထိုေၾကာင့္ သႀကၤန္ေရာက္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ကိုစိမ္းနီကို အလြန္သတိရမိသည္။ သူသည္ သႀကၤန္နွင့္၊ သံခ်ပ္နွင့္၊ ပိေတာက္နွင့္ ကင္းကြာလို႔ မရ၊ ကိုစိမ္းနီႏွင့္ ပိေတာက္ပြင့္သစ္၊ ပိေတာက္ပြင့္သစ္နွင့္ ကိုစိမ္းနီခဲြ၍ မရ။


စာေပအေနႏွင့္ ကိုစိမ္းနီသည္ ျပည္သူ႔စာေပသမားျဖစ္သည္။ ျပည္သူေတြဖတ္ဖို႔ ကဗ်ာေရးသည္။ ျပည္သူေတြ နားလည္ေအာင္ေရးသည္။ အဖိနိွပ္ခံျပည္သူေတြအတြက္ေရးသည္။ ထိုေၾကာင့္ သူ၏မဂၢဇင္း ပိေတာက္ပြင့္သစ္ကို 'ျပည္သူခ်စ္လွ်င္ ကမၸည္းတင္မည္'ဟုေရးထိုးကာ ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္။ ဤစာသား ကပင္လွ်င္ သူ၏ စာေပခံယူခ်က္ကို အကဲခတ္လို႔ ရနိုင္ပါသည္။


ပုဂၢိဳလ္ေရးအရဆိုလွ်င္ေတာ့ ကိုစိမ္းနီသည္ စည္ပင္ဌာနမွာ အလုပ္လုပ္စဥ္တုန္းက သူ႔ထံ အကူအညီလို၍ သြားေတာင္းလွ်င္ မရိွရိွတာကို ထုတ္ေပးလိုက္တတ္သည္။ သူ႔ထံအရက္ဖိုးသြားေတာင္းသူေတြ မနည္း။ ပိုက္ဆံလို၍ သြားေခ်းသူမ်ားကလည္း အမ်ားအျပား။ ၿပီးေတာ့ ေခ်းၿပီးလွ်င္ သူ႔ပိုက္ဆံ ျပန္မရေတာ့။ ျပန္မရမွန္းသိေသာ္လည္း သူကေတာ့ ေခ်းၿမဲပင္။ ၿပီးေတာ့ လူနိုင္ေတြဆိုလွ်င္ သူက ပိုက္ဆံလည္းထုတ္ ေခ်းသည္။ ပါးစပ္ကလည္း ဆဲဆိုႀကိမ္းေမာင္းလိုက္ေသးသည္။ ပိုက္ဆံေခ်းသူကေတာ့ သူဘယ္ေလာက္ပင္ ဆူဆူဆဲဆဲ၊ ပိုက္ဆံရလွ်င္ ေအးေအးေဆးေဆး ျပန္လာသည္။ မိသားစု အခက္အခဲရိွလို႔ဟုဆိုေသာ္လည္း ပိုက္ဆံရလွ်င္ အရက္ဆိုင္၀င္ကာ ပုလင္းေထာင္ၾကေတာ့သည္။


သူ ကန္ေတာ္ကေလး စည္ပင္ဌာနမွာ လုပ္စဥ္တုန္းက ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ မဂၢဇင္းအတြက္ ေငြလို၍ သူ႕ဆီကေခ်းခဲ့ရေသးသည္။ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ့ ေနအိမ္ၿခံစည္း႐ိုးအကာအရံမရိွ၍ သူက ၿခံစည္း႐ိုးခတ္ရန္ သံဆန္ခါအလိပ္လိုက္ အလကားေပးလိုက္ေသးသည္။


သူ႔သား လူထြန္းကို သူ အလြန္ခ်စ္သည္။ လူထြန္းကို မင္းသားျဖစ္ေစလို၍ သူပိုက္ဆံအေတာ္ ကုန္သြားသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ကြ်န္ေတာ့မဂၢဇင္းတြင္ လူထြန္းကို မ်က္နွာဖံုးေတြ ဘာေတြတင္ၿပီး ပရိသတ္နွင့္ မိတ္ဆက္ခဲ့ေသးသည္။


 

ကိုစိမ္းနီ

သူမကြယ္လြန္မီ တႏွစ္ေလာက္က သႀကၤန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္က မ႑ပ္ေတြ၊ မ႑ပ္မရိွေသာ္လည္း သံခ်ပ္ ၿပိဳင္ေနၾကသည့္ ေနရာေတြကိုသြားစဥ္ သူနွင့္ေတြ႕သည္။ သူသည္ ၀မ္းသာအားရစင္ေပၚ တေနရာက ၾကည့္ရန္ ဖိတ္ေခၚပါသည္။


သူ ကြယ္လြန္သြားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုး စိုးရိမ္သြားတာက သူ၏ သံခ်ပ္ကားကို ဘယ္သူ ဦးေဆာင္ထြက္ေတာ့မလဲဆိုသည္ကိုပဲ ျဖစ္သည္။ တျခားဟာေတြကို မစိုးရိမ္ဘဲ သံခ်ပ္ကားထြက္ဖို႔ကိုပဲ ဦးစြာစိုးရိမ္သည္ဆို၍ ကၽြန္ေတာ့ကို သံခ်ပ္႐ူးဟု ေခၚၾကမလား မသိပါ။ သံခ်ပ္ကားအျပင္ သူ၏ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ကိုလည္း ဘယ္သူေတြ ဦးေဆာင္ထုတ္ေ၀ၾကမလဲ ဆိုသည္ကို စိုးရိမ္မိသည္။


သူသည္ ဟန္ႀကီးပန္ႀကီး မလုပ္တတ္၊ သူ ကူညီႏိုင္သည့္အခိ်န္တုန္းကလည္း အေပၚစီးကမေန။ တခုေတာ့ ရိွသည္။ ရင္းရင္းႏီွးႏီွးေနၿပီး ဆဲဆဲဆိုဆိုနွင့္ ကူညီတတ္သည္။ ကဗ်ာစာေပကို ခ်စ္သလို၊ ကဗ်ာ ဆရာေတြကို ခ်စ္သည္။ သူ႔အကူအညီႏွင့္ကင္းသူ သိပ္မရိွဟု ကၽြန္ေတာ္ ထင္သည္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ကဗ်ာဆရာမ်ားကို သူ ကူညီသည္။ ခ်စ္ခင္ သည္။


'ပိေတာက္ပြင့္သစ္' ေခါင္းစဥ္ေလးက စာလံုးလွ၍ ကၽြန္ေတာ္က ႀကိဳက္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ မဂၢဇင္းကိုလည္း ေခါင္းစီးသစ္ေျပာင္းဖို႔အတြက္ သူက ကိုတင္ထြဏ္း(ပန္းခီ်တင္ထြဏ္း)အိမ္ကို လိုက္ျပသည္။ ယခုလက္ရိွ ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာ ေခါင္းစီးစာလံုးကို ရရိွလိုက္သည္။ ကြ်န္ေတာ္အလြန္ႀကိဳက္သည္။ စာလံုးက ပြင့္သည္။ ၿပီးေတာ့ ကိုစိမ္းနီက ႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာကို ကဗ်ာေပးလွ်င္ ခ်က္ခ်င္းထည့္ေပးမွ၊ ထည့္ေပးမည္ဆိုမွ ကဗ်ာေရးေပးသည္။ စာေပေလာကတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ဒူေပနာေပခံရဆံုးသူေတြက ကိုစိမ္းနီ၊ ကိုမင္းသစ္၊ ကိုသင္းခိုင္ႏွင့္ ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တို႔ပဲျဖစ္သည္။ ဆရာဒဂုန္တာရာ ၉၃ နွစ္ေျမာက္ ေမြးေန႔ သႏၲိသုခေက်ာင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္အကုန္အက်ခံၿပီး က်င္းပမည္ဆိုတုန္းကလည္း သူက စိုးရိမ္သည္။ ဆရာတာရာကိုဖိတ္လို႔ လာပါ့မလားဟုဆိုသည္။ ၿပီးေတာ့ သူတက္တက္ၾကြၾကြအားေပးသည္။


၁၉၈၈ အေရးအခင္းေနာက္ပိုင္းမွာ ကဗ်ာဆရာေတြ သူ႔ဆီမွာ ေသာင္တင္ေနသည္။ ထိုသူမ်ား၏ ထမင္းဖိုး၊ အရက္ဖိုးကို သူ စိုက္ထုတ္ကာ ေပးေနရသည္။ သူ႔အျပင္ ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ အႏံြအတာကိုခံရသူမွာ ကိုမင္းသစ္(ဘိုင္အိုမင္းသစ္)ျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦးစလံုးလည္း ေလာကႀကီးကို ခဲြခြာသြားခဲ့ၾကၿပီ။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ သူတို႔နွင့္ပတ္သက္ခဲ့သည့္ သတိရစရာေတြ တပံုႀကီးက်န္ခဲ့သည္။


ယခုေတာ့ မၾကာေသာကာလမွာ ပိေတာက္ေတြ ပြင့္ၾကျပန္ဦးမည္။ ပိေတာက္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သႀကၤန္ သံခ်ပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကဗ်ာဆရာေမာင္စိမ္းနီ (ကၽြန္ေတာ္တို႔အေခၚ ကိုစိမ္းနီ)ကို သတိရ လြမ္းဆြတ္မိပါသည္။ အသက္ေတြႀကီးလာသည္ႏွင့္အမွ် အတိတ္ေတြက ရွည္လ်ားလာသည္။ ထိုအတိတ္ရွည္မ်ားထဲမွာ သတိရစရာ၊ လြမ္းဆြတ္စရာ၊ ေအာက္ေမ့စရာေတြ တပံုႀကီး က်န္ရိွေနခဲ့ပါသည္။


ခ်စ္ေမာင္(အ၀ကၽြန္း)