ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ေသာ ေတးေရးဆရာကိုေန၀င္း၏ ဂီတခရီးလမ္း အေတြ႕အႀကံဳမ်ား ဖြင့္ဟခ်က္

ေတးေရးဆရာကိုေန၀င္း


၁၉၆၂ ခုႏွစ္ စစ္အာဏာသိမ္းၿပီးေနာက္ မဆလ(ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ)ဟု အမည္ေပးကာ အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္ကာလကစၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စီးပြားေရးစနစ္တခုလံုး ေျပာင္းလဲက်ဆင္းလာသည္ႏွင့္အညီ အစစအရာရာ ေျပာင္းလဲသြားရသည္။ ထိုေျပာင္းလဲမႈမ်ားအနက္ ဂီတေရးစီးေၾကာင္းလည္း ေျပာင္းလဲလာခဲ့ သည္။ ေကာင္းေသာေျပာင္းလဲျခင္း (ေျပာင္းလဲတိုးတက္ျခင္း)ေလာ၊ မေကာင္းေသာေျပာင္းလဲျခင္း (ေျပာင္းလဲက်ဆင္းျခင္းေလာ)ဆိုသည္ကိုေတာ့ ေနာင္လာမည့္ သမိုင္းဆရာမ်ားက ဆံုးျဖတ္ၾကပါလိမ့္မည္။ ေနာင္လာမည့္ ျပည္သူလူထုမ်ားက မွတ္တမ္းတင္ၾကပါလိမ့္မည္။ ထိုအခိ်န္က ျပည္ပေတးမ်ားကို တခ်ဳိ႕က စာသား ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္သြတ္သြင္းၿပီး ဆိုသူဆို၊ သူမ်ားသံစဥ္၊ သူမ်ားစာသားကို ဘာသာျပန္ၿပီး ဆိုသူဆိုၿပီး ေကာ္ပီေတးမ်ား အံုႏွင့္က်င္းႏွင့္ ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ၁၉၇၄ ေလာက္က ပို၍ပံ်႕ႏံွ႔ လႊမ္းမိုးလာခဲ့သည္ဟုဆိုရမည္။ ဂီတဆိုသည္မွာ သံစဥ္သည္ အဓိကျဖစ္ပါသည္။ သံစဥ္ကို ကိုယ့္ဘာသာမရွာႏုိင္ေတာ့ဘဲ သူမ်ားသံစဥ္ကိုသာ တည့္တည့္ႀကီး တိုက္႐ိုက္ကူးယူၾကေတာ့သည္။


ဤသို႔ေသာ အခိ်န္က ကိုယ့္အသံ၊ ကိုယ့္စာသားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္သီခ်င္းကိုသာ ႀကိဳးစားရွာေဖြေရး သားလာခဲ့ေသာသူမ်ား ထူးထူးျခားျခားရိွခဲ့သည္။ အလြယ္လမ္းကိုမလိုက္ဘဲ မိမိအႏုပညာႏွင့္ လြတ္လပ္စြာဖန္တီးခဲ့သည့္ အႏုပညာရွင္မ်ားရိွခဲ့သည္။ စိုင္းခမ္းလိတ္၊ ကိုရဲလြင္၊ အဥၨလီေမာင္ေမာင္၊ ကိုေန၀င္း၊ စိုးလြင္လြင္၊ ထူးအိမ္သင္ စသည့္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ရွာေဖြေရးခဲ့သူမ်ားလည္း အထင္ကရေပၚထြက္ခဲ့သည္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေခတ္ဦးဟုဆိုရမည့္ေခတ္ကပင္ ကိုေန၀င္းသည္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတးမ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ကို ထူးထူးျခားျခားေရးသားရွာေဖြဖန္တီးခဲ့သူထဲမွာ ေတးေရးကိုေန၀င္းသည္ အထင္ကရတဦးျဖစ္သည္။ သူ၏ေတးသံမ်ားကို ေတးသံရွင္ ခင္ေမာင္တိုး၊ ေတးသံရွင္ခိုင္ထူးတို႔၏ အသံျဖင့္ ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။ သူ၏ ႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္ၾကာ ဂီတျဖတ္သန္းမႈတို႔ကို ေအာက္ေမ့သတိရဖြယ္ရာ ျပန္လည္တူးဆြေဖာ္ထုတ္ၾကည့္ရာ . . .


ကိုေန၀င္းရဲ႕ ဂီတျဖတ္သန္းမႈေလးကို စၿပီးေျပာေပးပါ ခင္ဗ်ာ။


ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ဂီတျဖတ္သန္းမႈကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၁၀ ႏွစ္၊ ၁၁ ႏွစ္သားမွာ ဂစ္တာ၀ယ္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ့အေဒၚဆီမွာ ေငြစုရပါတယ္။ ဂစ္တာတလံုး ေငြ ၅၀ စုၿပီး ေငြ ၅၀ မျပည့္ခင္မွာ မႏၲေလးကေန အေဖက ဂစ္တာတလံုး ၀ယ္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခိ်န္မွာ ကၽြန္ေတာ္ သိပ္မတီးတတ္ေသးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့အစ္ကိုကေတာ့ တီးတတ္ေနပါၿပီ။ ေနာက္ပိုင္းက်မွ ဂီတပညာကို ေလ့လာလိုက္စားၿပီး သီခ်င္းေတြေရးျဖစ္တာပါ။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ မေရာက္ခင္ 'ေဒါက္ေဒါက္ ဘယ္သူလဲ'သီခ်င္းကို ေရးခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ဘ၀ရပ္တည္မႈအရ Copy သီခ်င္းေတြလည္း ေရးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Copy မေရးေတာ့ပါဘူး။ ၁၉၇၆ ခု၊ ႏွစ္ဆန္းပိုင္း ေလာက္မွာ 'အားလံုးကိုေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္'နည္းနည္းနာမည္ေပါက္လာတဲ့အခိ်န္ေပါ့ဗ်ာ။ စိုးပိုင္ရဲ႕ 'ေမာင္ငိုမယ္မိုးသည္းထဲမွာ' Copy ေပါက္ၿပီး တႏွစ္ေလာက္ၾကာမွ 'ေမာင့္လျပည့္၀န္း' ထပ္ေပါက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ မႏၲေလးကေန ရန္ကုန္ဆင္းလာၿပီး အသံဖမ္းဦးဘသိန္းဆီမွာ သီခ်င္းေတြသြင္းဖို႔ လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခိ်န္မွာ စိုင္းထီးဆိုင္ကို ေမာင့္လျပည့္၀န္းသီခ်င္းေပးဆိုၿပီး ျမန္မာျပည္အနံွ႔ ေပါက္သြားခိ်န္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က တပုဒ္ကို ၂၅  က်ပ္ရပါတယ္။ မင္းမင္းလတ္တို႔ကေတာ့ တပုဒ္ ၅၀ ေလာက္ရေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတဲ့ သီခ်င္းေတြကို အျခားအတီးသမားေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မႀကိဳက္ တဲ့အတြက္ ကိုရဲလြင္၀ိုင္းျဖစ္တဲ့ အီလက္ထရစ္ (electric) နဲ႔ သီခ်င္းသြင္းဖို႔ လုပ္တဲ့အခိ်န္ေပါ့။


ေနာက္ပိုင္း 'လြမ္းအဥၨလီ'သီခ်င္း ကိုေမာင္ေမာင္တို႔ မိသားစုကို ေထာက္ပံ့ေပးဖို႔လုပ္တဲ့သေဘာပါ။ ၿပီးေတာ့ ယိမ္းႏဲြ႕ပါလိႈင္ဆိုေပးဖို႔ လုပ္ေနခိ်န္ေပါ့။ အဲဒီမွာ ဇင္ေယာ္ေတးသံသြင္းကေန ထြက္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ကိုရဲလြင္နဲ႔တဲြၿပီး ဂီတကို စူးစိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ 'ယာဥ္အမီရီရီၿပံဳးျပန္ပါ'တို႔၊ 'အားလံုးကိုေက်ာ္ျဖတ္ရ မယ္'တို႔ကို မႏၲေလး႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရးရီရီျမင့္က ကူညီေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခိ်န္မတိုင္ခင္ Copy ၁၀ ပုဒ္ေလာက္ေရးပါတယ္။ စိုးပိုင္ရဲ႕ 'ေမာင္ငိုမယ္မိုးသည္းထဲမွာ' Copy နဲ႔ ေပါက္တယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ၁၉၈၄၊ ၁၉၈၅ မွာ 'ယာဥ္အမီရီရီၿပံဳးျပန္ပါ'ဆိုလည္း ဂီတမွတ္တိုင္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ခင္ေမာင္တိုး၊ ခိုင္ထူးတို႔ေလာက္ မေပါက္ဘူး။ ကြက္က်ားမိုးလို ျဖစ္သြားတယ္။ ခင္ေမာင္တိုးကေတာ့ 'မဟာဆန္သူ'နဲ႔ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကား ေနပါၿပီ။ ၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ 'မိုးေသာက္ခဲ့ၿပီ'ေတးသီခ်င္းထြက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေတးစီးရီးထုတ္လုပ္သူက ခင္ေမာင္တိုးနဲ႔ ထီးဆိုင္ထည့္ေပးပါဆိုလို႔ သူတို႔ကလည္း ေမတၱာနဲ႔ ကူညီဆိုေပးပါတယ္။ ညိဳညိဳေတးသံသြင္းက ထုတ္လုပ္တာပါ။ အဲဒါေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့ရဲ႕ ဂီတသက္တမ္းျဖတ္သန္းမႈပါ။


ေမးရတာေတာ့ အားနာပါတယ္။ အစ္ကို မူးယစ္ေဆးကိစၥျဖစ္ခဲ့ေသးတယ္ေနာ္။


ကၽြန္ေတာ္ မူးယစ္ေဆး၀ါးရဲ႕သားေကာင္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၇၄၊ ၇၅၊ ၇၆ ခုႏွစ္ေလာက္ကပါ။ မႏၲေလးမွာ နံပါတ္ ၄ (ဖိုး) ႏွစ္ထုပ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့အိမ္မွာ သူငယ္ခ်င္းတေယာက္မိဖူးတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ တႏွစ္နဲ႔ရွစ္လ ေထာင္ထဲမွာေနဖူးတယ္။ ေနာက္ပုသိမ္မွာ ေဆးေျခာက္ႏွစ္ထုပ္မိဖူးတယ္။ အာမခံရၿပီး သူငယ္ခ်င္း ၆ ေယာက္ ျပန္လြတ္လာတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ မူးယစ္ကိုျဖတ္ၿပီး အႏုပညာအလုပ္ထဲမွာ စိတ္ေရာ၊ ကိုယ္ေရာႏွစ္ၿပီး ေတးေရးဘက္ကို စူးစိုက္ခဲ့တယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့ ျဖတ္သန္းမႈပါပဲ။


အစ္ကို႔ရဲ႕ ေတးေရး၊ ေတးဆိုခိ်န္မွာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ထိုးေဖာက္မႈ အရမ္းခက္ခဲတယ္။ Copy သံစဥ္ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ သီဆိုေနမႈတို႔ကို အစ္ကိုေန၀င္းတို႔အေနနဲ႔ ဘယ္လိုစိန္ေခၚမႈေတြကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရပါသလဲ။


ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ေအာင္ျမင္ၿပီးသား မူရင္းအဂၤလိပ္သီခ်င္းကို စာသားျဖည့္တာေပါ့ေနာ္။ မင္းမင္းလတ္တို႔က Copy နဲ႔ ေအာင္ျမင္ေနပါၿပီ။ ကိုယ္မပိုင္တဲ့သံစဥ္ေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း Copy ေရးခဲ့တာပဲ။ ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္ ၄၀ ေက်ာ္ၾကာၿပီ။ မေရးေတာ့တာ Copy ေရးရင္ တနာရီ၊ ႏွစ္နာရီေလာက္ေရးရင္ ရသလို ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္က အားထည့္ရတယ္။ စိုင္းခမ္းလိတ္၊ ခင္၀မ္းတို႔လည္း ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေရးေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔ကိုကူၿပီး ေရးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ဆီက ခင္ေမာင္တိုးတလွည့္၊ ထီးဆိုင္တလွည့္၊ ခိုင္ထူးတလွည့္ ၀ယ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း သူတို႔ဆိုေပးလို႔ သူတို႔ေအာင္ျမင္သလို ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတးေရးေလာကမွာ ေအာင္ျမင္လာပါတယ္။ တေခြလံုး ကၽြန္ေတာ္တေယာက္တည္း ေရးတာမ်ားတယ္။ ခင္၀မ္းရဲ႕ 'အေမွာင္ကိုထြန္းညိႇမယ့္ မီးအိမ္'ကိုလည္း ေရးခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သစၥာနဲ႔ေရးတယ္။ ခံစားမႈ အမွန္တရား၊ ဓမၼနဲ႔အဓမၼခဲြၿပီး ေရးပါတယ္။ အဲဒီခိ်န္မွာ စိန္ေခၚမႈေတြကေတာ့ မ်ားတာေပါ့ဗ်ာ။


ကိုေန၀င္းရဲ႕သီခ်င္းေတြကို သီဆိုခဲ့တဲ့ ကိုခင္၀မ္း၊ ကိုခင္ေမာင္တိုး၊ ကိုခိုင္ထူးတို႔နဲ႔ တဲြလုပ္ခဲ့ရတဲ့ အမွတ္တရျဖစ္ရပ္ေတြကို ေျပာေပးပါဦး၊ တဦးခ်င္းလက္တဲြလုပ္တာ ေျပာေပးပါ။


သူတို႔ရဲ႕အခိ်န္ကာလေအာင္ျမင္မႈေတြကေတာ့ မတူဘူး။ ပထမ ဗိုလ္ထီးအရင္ဆံုး ေအာင္ျမင္ပါတယ္။ ခင္ေမာင္တိုး မဟာဆန္သူမျဖစ္ခင္ '၀ိုင္းရဲ႕ဆည္းဆာ'ေပါက္ေနပါၿပီ။ အဲဒီမွာ 'ခြန္အားျဖည့္မိငယ္'ပါ၀င္ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ခိုင္ထူးကေတာ့ ရန္ကုန္ေရာက္မွ သိတာပါ။ သူတို႔ရဲ႕တကၠသိုလ္၀င္းထဲက အိမ္မွာလည္း ေနခဲ့ပါတယ္။


အစ္ကိုတို႔နဲ႔ ကိုတိုးႀကီး၊ ကိုထီးတို႔နဲ႔တဲြဆိုခဲ့ တဲ့ 'မိုးေသာက္ခဲ့ၿပီ' ေတးစီးရီးကို တပ္မက္သူ လူတစုကပဲ နားေထာင္တယ္။ ပရိသတ္ၾကားမွာ မေပါက္ခဲ့ဘူး၊ ဘာေၾကာင့္လို႔ ထင္ပါသလဲ။


ကၽြန္ေတာ္က ေတးဆိုနဲ႔ေအာင္ျမင္ဖို႔ ကံမပါဘူးထင္ပါတယ္။ အခုမွ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ရဲ႕တန္ဖိုးကို နားလည္လာတဲ့သေဘာပါ။


အခုေခတ္ ဂီတေရစီးေၾကာင္းနဲ႔ အစ္ကိုတို႔ရဲ႕ဂီတေရစီးေၾကာင္းေလး ကြာျခားပံုကို ေျပာေပးပါ။


အခုေခတ္သီခ်င္း အမ်ားစုက အခိ်န္၏စမ္းသပ္မႈကို ခံႏုိင္ရည္မရိွေတာ့ဘူး။ ဒါကလည္း ယဥ္ေက်းမႈ တိုးတက္လာတာကို အသိအမွတ္ျပဳရမွာပဲ။ Copy ၊ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ရယ္ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ကေတာ့ အားထုတ္ရတာေပါ့။ မႀကိဳက္မခ်င္း ဆိုရ တီးရေပါ့ဗ်ာ။ အခုေခတ္ ဂီတေရစီးေၾကာင္းကိုေတာ့ မေ၀ဖန္ခ်င္ပါဘူးဗ်ာ။


ကိုေန၀င္းအေနနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း သီခ်င္းသိပ္မေရးေတာ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ။


ကၽြန္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္း သုခမိန္လိႈင္၊ ျမင့္မိုးေအာင္တို႔ကလည္း ေျပာပါတယ္။ စိတ္ကူးေပၚမွ ေရးေပါ့။ က်န္းမာေရးကလည္း အရင္ေလာက္မေကာင္းေတာ့ဘူး။ အပင္ပန္းလည္း မခံႏုိင္ေတာ့ဘူး ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ အခုေတာ့ အင္တာဗ်ဴးလာရင္ သီခ်င္းဆိုျပတယ္။ နယ္ေတြကိုေတာ့ေခၚရင္ သီခ်င္းလိုက္ဆို ျပပါတယ္။


ေမး- ေတးေရးကိုေန၀င္းအေပၚ လႊမ္းမိုးမႈရိွတဲ့ ဂီတပညာရွင္ေတြရိွရင္ ေျပာျပပါ။ ဘယ္လိုသီခ်င္းေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းခဲ့ပါသလဲ။


ေျဖ- ကၽြန္ေတာ့ကို လႊမ္းမိုးမႈရိွတာက အယ္လဘစ္ပရက္စေလေၾကာင့္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ေနာက္ ဘီတယ္လ္တို႔ရဲ့ Blue တို႔ကို ကၽြန္ေတာ္ လိုက္ၿပီး တီးပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Classic လည္း အတုခိုးေရးပါတယ္။


ေမး- ကိုေန၀င္း ျဖည့္စြက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာရိွရင္ ေျပာေပးပါ။


ေျဖ- ကၽြန္ေတာ့ကို ပရိသတ္ေတြက အခုအခိ်န္အထိ အားေပးတာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့ ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ ကိုေန၀င္း က်န္းမာပါေစ၊ Happy Birthday ဆုေတာင္းေပးတာေတြကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ကို ခံုမင္စြာေရးခဲ့သူကို အားေပးတာကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ သီခ်င္းေတြလည္း ကိုယ္စြမ္းရိွသမွ် ေရးေနဦးမွာပါ။


ေမး- ေမာင့္လျပည့္၀န္းကို စာေရးဆရာမ တေယာက္က Copy လို႔ေျပာတယ္။ အဲဒါေလး ေျပာႏုိင္ရင္ ေျပာေပးပါဦး။


ေျဖ- အဲဒါ စာေရးဆရာမဂ်ဴးပါ။ သူ႔ကို ႐ုရွား သံ႐ံုးက သူ႔ကိုေျပာျပလိုက္တဲ့သေဘာျဖစ္တယ္။ ဒါကလည္း ေက်ာ္ဟိန္းအစ္ကို႐ိုက္တဲ့႐ုပ္ရွင္မွာ ကိုယ္ ပိုင္သံစဥ္ေတြပဲ သံုးတယ္ဆိုၿပီးေျပာေတာ့ ဂ်ဴးက Copy လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ရယ္၊ ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုရဲလြင္၊ ခင္ေမာင္တိုးတို႔ သြားၿပီးေျဖရွင္းခဲ့ပါတယ္။ သက္ေသျပရတာေပါ့ဗ်ာ။ ကိုေမာင္ေမာင္ကလည္း ကိုေန၀င္းတခါမွ မေျပာဘူးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္က ‘Chord’ သြားတူတဲ့ သေဘာပါ။ C7 ကေန F ကိုမကူးဘဲ ကၽြန္ေတာ္က လက္ခတ္ခ်ည္းပဲနဲ႔ တီးလိုက္တယ္။ Chord မေျပာင္းတဲ့သေဘာျဖစ္သြားတယ္။ သံစဥ္တူတာ မဟုတ္ဘူး။ Chord သြားတူတာ။ ဒါကေတာ့ တိုက္တိုင္ဆိုင္ဆိုင္ပါပဲ။ မေလးရွားႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းနဲ႔ လက္ကြက္တူသြားတာျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျဖရွင္းခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခိ်န္မွာ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ကလပ္စစ္ကို ေတာ္ေတာ္တီးတတ္ေနပါၿပီ။


ေမး- ေနာက္ထပ္သီခ်င္းသစ္ေတြေရးဖို႔ေရာ ရိွပါသလား ခင္ဗ်။


ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္ က်န္းမာေရးေကာင္းရင္၊ အေျခအေနေပးလို႔ စိတ္ကူးရလာရင္ ေရးပါဦးမယ္။


ေမး- အစ္ကို အခုလိုအခိ်န္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။


ေျဖ- ကၽြန္ေတာ္လည္း အခုလို ေျဖၾကားခြင့္ရတဲ့အတြက္ News Watch ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။


သဒၶါထက္အိုင္(လွည္းတန္း)


ေမးျမန္းသည္