ေမာင္စိမ္းနီ-မင္းသစ္၊ မင္းသစ္-ေမာင္စိမ္းနီ


လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ေပါင္း (၄၀)၀န္းက်င္က စာေပေလာကမွာ 'ေမာင္စိမ္းနီ-မင္းသစ္၊ မင္းသစ္- ေမာင္စိမ္းနီ'လို႔ အမ်ားက တဲြေခၚေလ့ရိွၾကတဲ့ ကဗ်ာ ဆရာ၊ စာေရးဆရာနွစ္ေယာက္ရိွပါတယ္။ စာေပ ေလာကမွာ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေလ့ရိွၾကလို႔ပါ။


အဲဒီပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ သက္ဆံုးတိုင္ စူးစူးနစ္နစ္လုပ္သြားသူကေတာ့ ေမာင္စိမ္းနီပါ။ မင္းသစ္ကေတာ့ စာေပေလာကမွာလည္း စဲြစဲြၿမဲၿမဲမေနတဲ့ ေျပာက္က်ားစာေရးဆရာမို႔ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြကို ေမာင္စိမ္းနီေလာက္ မလုပ္နိုင္ခဲ့ပါဘူး။ မၾကာေသးခင္ကမွ ကြယ္လြန္ခဲ့တဲ့ ေမာင္စိမ္းနီကေတာ့ စာေပအထူး သျဖင့္ ကဗ်ာနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဘ၀ပါပံုေပးထားခဲ့သူပါ။
ေမာင္စိမ္းနီနဲ႔ မင္းသစ္ကို 'သူေဌးတရွဥ္း'လို႔ အမည္တပ္ေပးသူကေတာ့ ဆရာဆင္ႀကီး (ဆရာ ဆင္ျဖဴကၽြန္း ေအာင္သိန္း) ပါ။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ နွစ္ေယာက္ဟာ သူေဌးေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ေမာင္စိမ္းနီ က စည္ပင္က အရာရိွငယ္တေယာက္၊ မင္းသစ္က က်ဴရွင္ဆရာပါ။ ဒီေတာ့ တျခားစာေပေလာကသား ေတြနဲ့စာရင္ နည္းနည္းေသာင္သာပါတယ္။ အႏူေတာက လူေခ်ာေတြေပါ့။ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာေတြရဲ့ သာေရး၊ ေနေရး၊ မိသားစုေရးကအစ ကူညီဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ လက္မေနွးခဲ့ၾကပါဘူး။ မရိွရင္ ရိွတာရွာႀကံ ေပါင္နံွၿပီးေပးပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ကုန္သြားတာကို အစားျပန္ျဖည့္နိုင္တဲ့သူေတြကိုး။


ဒီလိုနဲ႔ သူတို႔ နွစ္ေယာက္ကို သူေဌးတရွဥ္းလို႔ စာေပေလာက,က သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေမာင္စိမ္းနီေရာ၊ မင္းသစ္ပါ ကိုယ့္၀မ္းနာကိုယ္သာသိၾကတဲ့ ေရႊေက်ာင္းေျပာင္ေျပာင္ႀကီးေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ စာေပေလာကသားေတြအတြက္ (၂၄)နာရီ တံခါးဖြင့္ထားၾကပါတယ္။ အခ်ိန္မေရြး လာအိပ္၊ လာစား၊ လာေနနိုင္ၾကပါတယ္။ မင္းသစ္ကေတာ့ သူ႕ၿခံႀကီးကက်ယ္ေတာ့ အနုပညာသမားေတြအတြက္ အမ်ဳိး သားတေဆာင္၊ အမ်ဳိးသမီးတေဆာင္ ေဆာက္ေပးထားပါတယ္။ ေနေရး၊ စားေရးသာမက ေသာက္ေရးအထိ တာ၀န္ယူပါတယ္။
ေမာင္စိမ္းနီရဲ့အိမ္မွာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ဒီေတာ့ တခို့်စာသမားေတြက ေမာင္စိမ္းနီအိမ္မွာ သံုး-ေလးလေနလိုက္၊ ပ်င္းလာရင္ မင္းသစ္ရဲ႕ အေဆာင္ေျပာင္းလိုက္နဲ႔ ေနၾကပါတယ္။
မင္းသစ္ရဲ႕ အေဆာင္ႀကီးေတြကေတာ့ ၁၉၉၁ မွာ မင္းသစ္စီးပြားပ်က္ေတာ့ ဆိတ္သုဥ္းသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့လည္း ေမာင္စိမ္းနီရဲ႕အိမ္ကို စုၿပံဳေရာက္ကုန္ၾကေတာ့တာပါပဲ။
ဒါကေတာ့ ေမာင္စိမ္းနီနဲ႔ မင္းသစ္ကို အတြင္း သိေသာလူတေယာက္ရဲ႕ ပံုၾကမ္းေရးနည္းနဲ႔ ေရးျပတာပါ။ ဒါေပမဲ့ တေယာက္တည္း က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ မင္းသစ္လည္း လြမ္းခ်င္ပါေသးတယ္။


''မေန႔ညက ကိုစိမ္းနီဆံုးသြားၿပီ'' ဆိုတဲ့ ကိုေအာင္ဇင္မင္းအသံကို ဖုန္းထဲက ၾကားလိုက္ရတာနဲ႔ ရင္ထဲက တစံုတရာလြင့္စင္ေပ်ာက္ဆံုးသြားတယ္လို႔ ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ က်န္းမာေရးမေကာင္းေပမဲ့ လူတဲြေခၚၿပီး သမက္ေလးရဲ႕ကားနဲ႔ သူ႔အိမ္ကိုသြားခဲ့ပါတယ္။
သူ႔သားႀကီးနဲ႔သမီးႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ဖက္ငိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မ်က္ရည္မဆည္နိုင္ေတာ့ပါဘူး။ သြားနွင့္ေတာ့ ရဲေဘာ္ေရ။
သူ႔ကို စေတြ႕ေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ၁၉၇၀ ေခတ္၊ မိုးေ၀မဂၢဇင္းမွာပါ။ မ်က္နွာထားဆိုးဆိုးနဲ႔ စကားနွစ္ခြန္း ေျပာရင္ တခြန္းက ဆဲတာပါ။ ေတြ႕ေတြ႕ခ်င္းစိတ္ကုန္သြားပါတယ္။


အဲဒီေန႔က ညေနေစာင္းေတာ့ မိုးေ၀ကေန ပုဇြန္ေတာင္ ေသတင္းကုပ္ကို ေရႊ႕မယ္လုပ္ၾကေတာ့ သူ႔ဆီက အရက္ဖိုးေတာင္းၾကပါတယ္။ ေမာင္သင္းခိုင္နဲ႔ ေမာင္ေလးေအာင္က သူ႔အက်ီ ၤအိတ္ထဲအထိ ဇြတ္ နိႈက္ၾကပါတယ္။ လိုအပ္သေလာက္ ပိုက္ဆံထုတ္ေပးၿပီး ဆဲရင္းဆိုရင္း သူက်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုသင္းခိုင္ကို -
''ကိုစိမ္းနီေရာ မလိုက္ဘူးလားဗ်''လို႔ ေမးေတာ့ ကိုသင္းခိုင္ရဲ႕အေျဖေၾကာင့္ အံ့ၾသရသလို သူ႔ကိုလည္း ေလးစားသြားမိပါတယ္။
''ေမာင္စိမ္းနီက အရက္တို႔၊ ေဆးလိပ္တို႔ကို လက္ဖ်ားနဲ႔ေတာင္ မတို႔ဘူးဗ်''တဲ့ ခင္ဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အုပ္စုထဲမွာ အရက္သမားႀကီးပံု ေပါက္ေနတာက ႐ုပ္ၾကမ္းႀကီးနဲ႔သူ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုနတ္(ဆရာနတ္ႏြယ္)က မၾကာခဏ စ,ေလ့ရိွပါတယ္။
''ကိုစိမ္းနီရယ္၊ ခင္ဗ်ားမေသာက္လည္း ခင္ဗ်ားတို႔အုပ္စုထဲမွာ ခင္ဗ်ားကိုပဲ အရက္သမားႀကီးလို႔ ထင္ေနၾကတာ။ မထူးပါဘူးဗ်ာ။ နာမည္ပ်က္ၿပီးသားပဲ။ ေသာက္သာ ေသာက္လိုက္ပါေတာ့''
ကိုနတ္ရဲ႕စကားကိုၾကားေတာ့ သူမဲ့ၿပံဳးေလးၿပံဳးေနပါတယ္။


အဲဒါဟာ ေမာင္စိမ္းနီရဲ႕ ပင္ကိုယ္စ႐ိုက္ပါပဲ။ ေမာင္စိမ္းနီနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို နွစ္ကိုယ့္တစိတ္လို ခဲြမရေအာင္ ခ်စ္ၾကတဲ့ ရဲေဘာ္နွစ္ေယာက္လို႔ အမ်ားက သတ္မွတ္ၾကေပမဲ့ နွစ္ေယာက္သား ကိ်တ္ၿပီးရန္ျဖစ္ခဲ့ရတာေတြ အမ်ားၾကီးပါ။
သႀကၤန္နီးလာရင္ သူ႔ရဲ႕သႀကၤန္ပိုးက ထပါၿပီ။ ရိွသမွ်ပံုေအာေပါင္နံွၿပီး သႀကၤန္သံခ်ပ္ကားထြက္လာပါတယ္။ နာမည္က 'လက္ခုပ္ထဲက ေရ'တဲ့ ခင္ဗ်။ ေထာက္လွမ္းေရး နားၾကားျပင္းကတ္ေလာက္တဲ့ နာမည္ပါပဲ။
သူတို႔ရဲ႕ 'လက္ခုပ္ထဲကေရ' သံခ်ပ္ကားႀကီး မဂိုလမ္း(ေရႊဘံုသာလမ္း)ရဲ႕ စခန္းေရွ႕ကိုေရာက္ေတာ့ တခါတည္း အဖမ္းခံရေတာ့တာပါပဲ။
ေမာင္စိမ္းနီနဲ႔ ေမာင္လြမ္းစည္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ မေျပာရပါေၾကာင္း၊ မဆိုရပါေၾကာင္း၊ ရဲစခန္းထဲမွာ ေျဖရွင္းေနခိ်န္မွာ သံခ်ပ္ကားေပၚမွာ ေအာင္ဇင္မင္းက ကဗ်ာေတြရြတ္လိုက္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသီခ်င္းေတြဆိုလိုက္နဲ႔ ေရွ႕ကဖံုး ေနာက္ကေပၚေတာ့တာပါပဲ။
ေမာင္စိမ္းနီတို႔က သူတို႔ဟာ အက်ဥ္းေထာင္ဆိုတဲ့စကားလံုး မသံုးပါဘူးလို႔ ရဲစခန္းမွာ ေျဗာင္လိမ္ေနတုန္း ေအာင္ဇင္မင္းရဲ႕ ကဗ်ာရြတ္သံ၊ မိန္႔ခြန္းေျခြသံႀကီးက သံခ်ပ္ကားေပၚကေန ဟိန္းထြက္လာပါတယ္။
''ရဲေဘာ္တို့ အဖိနိွပ္ခံ ကမၻာ့ျပည္သူေတြက အက်ဥ္းေထာင္၊ ရာေပါင္းမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းေန ရခိ်န္မွာ''
ရဲအုပ္ႀကီးရဲ႕ မ်က္နွာ ရဲခနဲျဖစ္သြားပါတယ္။
''ကဲ ဒီေကာင္ေတြကို ထြက္ခြင့္ပိတ္၊ ကားေဘးက ဆိုင္းဘုတ္ေတြကို အမည္းသုတ္။ ၿပီးရင္ မင္းတို႔ျမန္ ျမန္သြားၾကေတာ့''
တကယ္ေတာ့ လူသားဆန္တဲ့ ျပည္သူနဲ႔နီးတဲ့ ရဲေတြနဲ႔ ေတြ႕လာလို႔သာ၊ သူတို႔သက္သာရာ ရတာပါ။ ေထာက္လွမ္းေရးအစစ္နဲ႔ ဆိုရင္ ကိုယ့္လူေတြ စစ္ေၾကာေရးနဲ႔ အင္းစိန္ေထာင္တခုခုပါပဲ။


ဒါနဲ႔ ငါးမရေတာ့လည္း ေရခ်ဳိးျပန္ၾကတာေပါ့ ဆိုၿပီး သံခ်ပ္ကားကို ေရပက္ခံကားဘ၀ေျပာင္းၿပီး ၿမိဳ႕ လံုးပတ္လည္လွည့္ၾကပါတယ္။ ကဗ်ာမရြတ္ရေတာ့ ေမာင္စိမ္းနီကလဲြလို႔ တကားလံုး 'ကဗ်ာေသာက္'ၾက ပါတယ္။
သႀကၤန္ၿပီးေတာ့ သူ႔မွာ ေၾကြးပတ္ခ်ာလည္၀ိုင္းၿပီး က်န္ရစ္ပါတယ္။ အစကတည္းက သူသႀကၤန္ ပိုးထတာကို သေဘာမတူခဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ရန္ျဖစ္ၾကပါေလေရာ။ ဒါလည္း အမွတ္မရိွပါဘူး။ ေနာင္နွစ္က်ေတာ့ အပိတ္ခံထားရတဲ့ 'လက္ခုပ္ထဲကေရ'အစား၊ 'အနီနဲ႔ အျပာ'ဆိုၿပီး သံခ်ပ္ကားထြက္ျပန္တာပါပဲ။ နာမည္က ေထာင္ေစာ္နံေနေပမဲ့ အနီနဲ႔အျပာဟာ သက္တမ္းရွည္ခဲ့ပါတယ္။


အျမတ္အစြန္းအေနနဲ႔ကေတာ့ သူ႔သႀကၤန္ကားကေန ကဗ်ာဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာအသစ္ေလးေတြ ေမြးထုတ္နိုင္ခဲ့တာပါပဲ။
သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သႀကၤန္ေရာက္တိုင္း တက်က္က်က္ပါပဲ။ အဲ သူ႔ရဲ႕မေဟသီ မနု။ မနုက ဟိုတုန္းက လွ်ဳိ႕၀ွက္သည္းဖိုမွာ ဗန္းေမာ္မ်ဳိးမ်ဳိးယဥ္ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္နဲ႔ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးကဗ်ာေတြေရးခဲ့တဲ့ ကဗ်ာဆရာမတေယာက္ပါ။ မွတ္မွတ္ရရလွ်ဳိ႕၀ွက္သည္းဖိုမဂၢဇင္းကဗ်ာေတြကို စာတည္းအျဖစ္ ကိုေနေသြး(ဆရာေနေသြးနီ) တို႔ လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ကေပါ့။
ေစာေစာက စကားဆက္ရရင္ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔သူကသာ ရန္ျဖစ္ေနတာ၊ သူ႔ဇနီးမနုတင္မကပါဘူး။ သူ႕ သားသမီးေတြပါ သႀကၤန္ပိုး၀င္ကုန္ၾကတာေပါ့။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပဲ လက္ေျမႇာက္လိုက္ရပါေတာ့ တယ္။


ေမာင္စိမ္းနီနဲ႔ မင္းသစ္တို႔ တခါတရံ စီးပြားေရး မေျပလည္တဲ့အခါမွာေတာ့ ကူနိုင္-ကယ္နိုင္မယ့္သူ မရိွပါဘူး။ သူ႔မရိွကိုယ္ကယ္၊ ကိုယ့္မရိွသူကယ္နဲ႔ စခန္းသြားခဲ့ၾကရတာပါပဲ။
အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ ေငြေၾကးမွာ စနစ္ဇယား မရိွတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ကိုပဲ သူကူရတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မိသားစုနွစ္ခုလံုး အခင္မင္မပ်က္ခဲ့ၾကပါဘူး။ အင္မတန္ေလးနက္ခဲ့ၾကတဲ့ မိသားစုနွစ္စုပါ။
၁၉၇၀ မွာ ကၽြန္ေတာ့္အုပ္စုထဲက ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ရည္ညႊန္းတို႔ ဗကပ ျပႆနာတက္တဲ့အခါမွာ တလေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ သူအထိန္းသိမ္းခံရပါေသး တယ္။ ေမာင္ရည္ညႊန္းက ေနာက္ေၾကာင္းရွင္းေအာင္ လုပ္ခဲ့ေလေတာ့ လူသိမ်ားတဲ့ေခါင္းေဆာင္လို႔႔ အသတ္မွတ္ခံရတဲ့သူပဲ တလခဲြေလာက္ေနခဲ့ရတာပါ။


သူနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ဟာ ယံုၾကည္ခ်က္၊ ခံယူခ်က္ ခ်င္းတူၾကတာမ်ားပါတယ္။ သူ႔ကို တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ကိ်တ္ၿပီးေတာ့ ဆန္႔က်င္ဖူးတာကေတာ့ ဆရာဒဂုန္တာရာနဲ႔ ကိုနတ္ႏြယ္တို႔ရဲ႕ (ေန-နတ္-မင္း)ဂိုဏ္း၊ ပဋိပကၡျဖစ္တုန္းကပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ လူႀကီးေတြ ရန္ပဲြမွာ လူငယ္ေတြက ၾကားညပ္ရတာပါ။ ေမာင္စိမ္းနီနဲ႔ ေတာ္လွန္ကဗ်ာအုပ္စုရဲ႕ ကဗ်ာဆရာေတြ ၾကားညပ္ခဲ့ၾကရတဲ့ ျပႆနာပါ။ အျဖစ္က ဒီလိုပါ။
ဆိုဗီယက္အမ်ဳိးသမီး မလွေက်ာ့ေရးတဲ့ 'သမုဒၵရဲ႕ ေရတစ္စက္'ဆိုတဲ့ စာအုပ္မွာ ဆရာဒဂုန္တာရာက အမွာေရးေပးပါတယ္။ အဲဒီစာအုပ္နဲ႔ အမွာစာပါအေၾကာင္းအရာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ တိတိပပ မမွတ္မိေတာ့ပါ။
အဲဒါကို ေမာ္စကို-ကို ဆန္႔က်င္ၿပီး ပီကင္းဘက္ ယိမ္းစျပုေနတဲ့ ေန-နတ္-မင္း (ေမာင္ေန၀င္း၊ နတ္နြယ္၊ မင္းေက်ာ္)ဂိုဏ္းကိုယ္စား ဆရာနတ္ႏြယ္က ဆရာဒဂုန္တာရာကို နိုင္ငံျခားသူေရးတာကို ေထာက္ခံရမလားဆိုျပီး 'မီးပံုၾကီး အနီးအေ၀း'ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးတေစာင္နဲ႔ ေ၀ဖန္ပါတယ္။ အမွားအမွန္ေတြကို သံုးသပ္ဖို့ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္မ၀င္စားပါ။
အဲဒါကို ေမာင္စိမ္းနီတို႔ ေတာ္လွန္ကဗ်ာအုပ္စု က နတ္ႏြယ္ဆန္႔က်င္ေရးကေန မိုးေ၀ဆန္႔က်င္ေရး အထိ ေရာက္သြားပါတယ္။ သူတို႔အားလံုးနီးပါး (ေမာင္သင္းခိုင္၊ ေမာင္စိမ္းနီ၊ ေနေသြးနီ၊ ေအာင္ခိ်မ့္၊ သခြတ္နီ၊ ေအာင္ဇင္မင္း) မိုးေ၀မွာ ကဗ်ာမေရးၾကေတာ့ပါဘူး။
အဲဒီအုပ္စုထဲမွာ မပါတာကေတာ့ ေမာင္ေလးေအာင္နဲ႔ မင္းသစ္ပါ။ ေမာင္ေလးေအာင္က ပုဂၢိဳလ္ ေရးကိုးကြယ္မႈေၾကာင့္ ကဗ်ာေရးဖို႔ စင္တစင္ေပ်ာက္ သြားမွာကို လက္မခံတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ မိုးေ၀မွာ ဆက္ေရးပါတယ္။ မင္းသစ္ကေတာ့ ဘာမွမေရးလို႔ ဘယ္မွ မေရးျဖစ္တာပါ။
ေမာင္စိမ္းနီတို႔ကေတာ့ ဒဂုန္တာရာကို ပုဂၢိဳလ္ေရးကိုးကြယ္ျခင္းမဟုတ္ 'စာေပသစ္ကို ခုခံကာကြယ္ျခင္း'လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ၾကပါတယ္။ ကာလတခုကို ျဖတ္ သန္းျပီးတဲ့အခါ သူတို႔ မိုးေ၀မွာျပန္ေရးၾကပါတယ္။
အဓိကေျပာခ်င္တာက 'ေမာင္စိမ္းနီရဲ႕ ရဲေဘာ္စိမ္'ပါ။ ရဲေဘာ္အမ်ားစုရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ေနာက္ကို လိုက္တဲ့ ေမာင္စိမ္းနီရဲ့ ရဲေဘာ္စိတ္ပါ။


အခု ေမာင္စိမ္းနီရဲ႕ ေမတၱာစိတ္၊ မုဒိတာစိတ္ကိုေျပာျပခ်င္ပါေသးတယ္။ ဆရာနတ္ႏြယ္ ကြယ္လြန္ ခါနီးအခိ်န္မွာ ဆရာဒဂုန္တာနဲ႔ ေတြ႕ခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီပဲြကို ျဖစ္ေအာင္စီစဥ္ေပးတာလည္း ေမာင္စိမ္းနီပါပဲ။ အဲဒီပဲြမွာ ကိုနတ္(ဆရာနတ္ႏြယ္)မ်က္ရည္က်ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အျမင္အာ႐ံု လံုး၀နီးပါးခ်ဳိ႕တဲ့ေနတဲ့ ဆရာတာရာဟာ ကိုနတ္ရဲ့မ်က္ရည္ေတြကို မျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ လြမ္းတယ္ဗ်ာ။


သူ 'ပိေတာက္ပြင့္သစ္'ထုတ္မယ္ဆိုတုန္းကလည္း အျပင္းထန္ဆံုး ဆန္႔က်င္ကန္႔ကြက္ခဲ့တာ ကၽြန္ေတာ္ပါ။ ေျပာမရဘဲ သူဇြတ္လုပ္ေတာ့ သူ႔ကို ကြ်န္ေတာ္အေခၚအေျပာ မလုပ္ေတာ့ပါဘူး။ အသက္ေတြႀကီးလာၿပီး ပိုက္ဆံထပ္ရွာခိ်န္မရေတာ့တဲ့ အရြယ္ေတြေရာက္လာၾကၿပီမို႔ပါ။
သူကေတာ့ ဇြတ္လုပ္တာပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ့္ဆီက စာမူေတာင္းလို႔မရေတာ့ 'ရွစ္ေလးလံုးေငြရတုမဂၢဇင္း' မွာ ကြ်န္ေတာ္ေရးခဲ့တဲ့ 'နွလံုးသားရွစ္စိတ္ကဲြတဲ့ေန႔' ဆိုတဲ့ ၀တၳဳလတ္တပုဒ္ကို သူ႔မဂၢဇင္းမွာ ထည့္သံုးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ခြင့္လည္းမေတာင္းပါဘူး။ သူ ဘာမွမသိသလို ႐ုပ္တည္ႀကီးနဲ႔ပဲ ေန,ေနတာပါ။ မဆန္းပါဘူး။ မင္းသစ္နဲ႔ ေမာင္စိမ္းနီၾကားမွာ 'ခြင့္ေတာင္းတယ္'ဆိုတာ တသက္လံုးကမွ မရိွခဲ့တာပဲဗ်ာ။ လြမ္းတယ္ သူငယ္ခ်င္းေရ။


ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဖုတ္လိႈက္ ဖုတ္လိႈက္နဲ႔ ထံု႔ပိုင္း ထံုးပိုင္းထုတ္ခဲ့ရတဲ့ သူ႔ရဲ႕ပိေတာက္ပြင့္သစ္ဟာ ျမန္မာ စာေပေလာကမွာ စာသမားေတြ ေလးစားရတဲ့ မဂၢဇင္းတေစာင္ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လက္ခံလိုက္ရပါျပီ။
'ျပည္သူခ်စ္လွ်င္ ကမၸည္းတင္မည္'လို႔ သူ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ပါတယ္။
ကိုယ္၀န္ခံလိုက္ပါတယ္ သူငယ္ခ်င္း။
ေမာင္စိမ္းနီနဲ႔ ပိေတာက္ပြင့္သစ္ကို ျပည္သူက ကမၸည္းတင္ထားတာ ၾကာပါၿပီ။


ဒီလြမ္းတခ်က္စာစုေလးဟာ 'ေမာင္စိမ္းနီ ဘာလဲ'ဆိုတာကို အက်ဥ္းျပေရးသားခ်က္ေလးပါ။
'ေမာင္စိမ္းနီဘယ္လဲ'ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းၾကီးဟာ သုဂတိဘံု (သို႔မဟုတ္) ပရဒိသုဘံု တေနရာမွာ ပရဟိတေတြလုပ္ရင္း လွဴတန္းေနမွာပါ။
ခ်စ္တဲ့၊ လြမ္းတဲ့


မင္းသစ္