စစ္ပဲြေတြ   မရိွေတာ့တဲ့အခါ


ဘာေၾကာင့္ စစ္တိုက္ေနသလဲဆိုေသာေမးခြန္းအတြက္ အေျဖမ်ားစြာရိွႏိုင္သည္။ ႐ႈေထာင့္ေပါင္းမ်ားစြာမွ အေၾကာင္းျပခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဆင္ေျခဆင္လက္ေပါင္းမ်ားစြာ ရိွလာႏိုင္ေလသည္။ မတူညီေသာ လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕ေတြအားလံုးတြင္ မတူညီေသာအေျဖမ်ားရိွေနၾကမည္ပင္။ မၾကာေသးမီရက္ပိုင္းက တပ္မေတာ္သတင္းမွန္ျပန္ၾကားေရးအဖဲြ႕မွ ေၾကညာခ်က္တခုထုတ္၏။ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ (၂၁)ရာစုပင္လံု ႀကိဳဆိုေထာက္ခံသည့္အေနျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသရုပ္ေဖာ္ေဖ်ာ္ေျဖတင္ဆက္ပဲြ၊ ေတးဂီတေဖ်ာ္ ေျဖပဲြႏွင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးေဘာလံုးပဲြတို႔၌ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႕အဖဲြ႕အစည္း)မွ ကိုမင္းကို ႏိုင္ႏွင့္ ကိုဂ်င္မီစီစဥ္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသ႐ုပ္ေဖာ္ျပ ကြက္အစီအစဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ တပ္မေတာ္၏ဂုဏ္ သိကၡာႏွင့္ ပံုရိပ္ကို ထိခိုက္နစ္နာေစျခင္းေၾကာင့္ ဦးမင္းကိုႏိုင္ကို တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ ျပင္းထန္စြာကန္႔ကြက္ ႐ႈတ္ခ်ေၾကာင္းဟူ၍ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ကေလးမ်ားကို စစ္စိမ္းေရာင္ယူနီေဖာင္း၀တ္ထားသူမ်ားက ေသနတ္ျဖင့္ ခ်ိန္ေနေသာျပကြက္သည္ တပ္မေတာ္ကို သိကၡာက်ေစသည္။


ထို႔အျပင္ ''လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕အစည္းအသီးသီးမွာ ကေလးစစ္သားမ်ားအျဖစ္ ေတြ႕ျမင္ေနရျခင္းေၾကာင့္ အဲဒီကေလးစစ္သားမ်ားက တကၠသိုလ္မွာ ဆံုၾကရမည့္အရြယ္မ်ားျဖစ္ေနေၾကာင္း'' စသည္ ျဖင့္ ေျပာၾကားခ်က္သည္ လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕အစည္း အသီးသီးဟုဆိုသျဖင့္ တပ္မေတာ္က ပါ၀င္သည့္ သေဘာ သက္ေရာက္ေနသည္ဟု တပ္မေတာ္ သတင္းမွန္ျပန္ၾကားေရးအဖဲြ႕က ေၾကညာခ်က္ထုတ္ ေလသည္။ တပ္မေတာ္သည္ ၂၀၁၂ ကတည္းက ကုလသမဂၢႏွင့္ေပါင္းကာ အရြယ္မေရာက္ေသးသူ ကေလးသူငယ္မ်ား စစ္မႈထမ္းေဆာင္ျခင္းမွ ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ႀကိဳးပမ္းေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ ရြက္ေနမႈမ်ားႏွင့္ တိုးတက္မႈမ်ားကို ကိုမင္းကိုႏိုင္ႏွင့္အဖဲြ႕က မ်က္ျခည္ျပတ္ကာ သိရိွမႈမရိွေၾကာင္း ထင္ရွားသည္ဟုဆိုကာ ကန္႔ကြက္ခ်က္ထုတ္ခဲ့သည္။


ထိုသို႔ တပ္မေတာ္မွကန္႔ကြက္ျခင္းအေပၚ ကိုမင္းကိုႏိုင္က သ႐ုပ္ေဖာ္တင္ဆက္မႈကို အဓိပၸာယ္ေကာက္ယူမႈ၊ သတင္းထုတ္ျပန္မႈ ျပည့္စံုရန္လိုအပ္သည္ဟု ဤသို႔ေျပာၾကားခဲ့သည္ ''ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေသနတ္ ေျပာင္းေတြကို ေျမႀကီးေပၚစိုက္သြားၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခ်ဳိးငွက္ေတြကို ၿပိဳင္တူလႊတ္လိုက္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ အပိုင္းက အေရးႀကီးဆံုးပဲ။ အဲဒါက ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလံုးျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ပံုကို သ႐ုပ္ေဖာ္တာပဲ။ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ခ်န္ခဲ့လို႔ မရဘူး။ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡလို႔ေျပာရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္မွာ တခုခ်င္းတဖဲြ႕ခ်င္းဆိုတာကို ကြက္ၿပီးေတာ့ ေျပာေနလို႔မရဘူးဗ်ာ။ အဲဒါကို ဒီေခတ္ယူနီေဖာင္းကိုပဲ၀တ္ၾကရမွာပဲ။ ၀တ္ၾကမယ္ဆိုတဲ့ေနရာ မွာ ခုနေျပာသလို ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတြ၊ ဘာေတြ တခုမွမပါဘူး။ ဒီဟာက ဒီေခတ္ကိုျဖစ္တယ္ဆိုရင္ ဒီအခ်က္ကို မိၿပီေပါ့။ အဲဒါကို ကြ်န္ေတာ္တို႔က ကုန္းေဘာင္ေခတ္က ေမာက္တိုေမာက္ရွည္ေတြ၀တ္ၿပီးေတာ့ ျပလို႔ရတာ မဟုတ္ဘူး''ဟု သူ႕အယူအဆကို ရွင္းျပခဲ့သည္။


စာေရးသူအျမင္ကိုေျပာရလွ်င္ အနုပညာဖန္တီးမႈႏွင့္ ႐ံုးလုပ္ငန္းဆန္ဆန္ အလုပ္လုပ္ၾကမႈတို႔တြင္ ကြာျခားခ်က္ မ်ားစြာရိွသည္။ အနုပညာလုပ္ငန္းရပ္မ်ားျဖစ္ေသာ စာေပ၊ ဂီတ၊ သဘင္၊ ပန္းခီ်၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္သဘင္ စေသာ ျပကြက္မ်ားဖန္တီးမႈမ်ားတြင္ ႐ံုးလုပ္ငန္းဆန္ေသာအျမင္မ်ားျဖင့္ ဇလုပ္တိုက္၍မရ၊ ဆံုးျဖတ္၍မရေပ။ အနုပညာသည္ လြပ္လပ္မႈကိုအေျခခံ၍ ဖန္တီးရေသာအစစ္ကို အတုလုပ္ရေသာပညာျဖစ္သည္။ ရိွရင္းစဲြထက္ ဖန္တီးမႈေတြးေခၚမႈခံစားမႈကို အေျခခံတည္ေဆာက္ရေသာ ပညာျဖစ္သည္။ စာတပုဒ္၊ ၀တၳဳတပုဒ္ေရးေနတိုင္း ဇာတ္လမ္းအရ ပါ၀င္လာမည့္ တကၠသိုလ္ရိွမည္၊ ေဆး႐ံုရိွမည္၊ ရဲစခန္းရိွ မည္၊ အရက္ဆိုင္ရိွမည္။ ထိုေနရာမ်ား ထိုဇာတ္ေကာင္မ်ားပါလာတိုင္း တကၠသိုလ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္၊ ေမာ္ကြန္းထိန္းတို႔ထံမွ ေထာက္ခံစာယူေနစရာမလို၊ ခြင့္ျပဳမိန္႔ ေတာင္းေနစရာမလို၊ ရထားအေၾကာင္းေရးတိုင္း ႐ံုပိုင္ႀကီးကိုသြားျပေနစရာမလို၊ အရက္ဆိုင္ အေၾကာင္းေရး တိုင္းအရက္သမား၏ေထာက္ခံခ်က္ကိုယူစရာမလို၊ သစ္ပင္တပင္ခုတ္သည့္အေၾကာင္း ျပဇာတ္က႐ံုႏွင့္ သစ္ေတာဌာန၏ ေထာက္ခံခ်က္ယူစရာမလို၊ KNU၊ KIA စသည့္အဖဲြ႕မ်ားအေၾကာင္း ႐ိုက္ေသာ ၀ါဒျဖန္႔႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားအတြက္ KNU တို႔၊ KIA တို႔၏ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ယူစရာမလို၊ (ယူလည္းမယူခဲ့ၾကပါ)။ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးဇာတ္ကားမ်ားအတြက္ ဂ်ပန္သံ႐ံုးမွ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ယူစရာမလို။ အနုပညာသည္ လြပ္လပ္စြာဖန္တီးမႈကိုအေျခခံသည္။


ယခုကိစၥတြင္လည္း စစ္စိမ္းေရာင္ယူနီေဖာင္းကို ၀တ္ဆင္ျခင္းအား တပ္မေတာ္၏ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ရယူမႈ မရိွျခင္း ဟု ထုတ္ျပန္ခ်က္ထဲ၌ ပါရိွသည္ကိုေတြ႕ရေပသည္။ တပ္မေတာ္ဟူေသာအမည္ကိုတပ္၍ တမင္တကာ ရည္ရြယ္ခ်က္ရိွရိွ ေစာ္ကားျခင္းမဟုတ္ဘူးဆိုလွ်င္ လြပ္လပ္စြာကျပေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသရုပ္ေဖာ္ကကြက္အား ဤမွ်အထိ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ တံု႔ျပန္ေန စရာလိုမည္မထင္ဟု ယူဆမိေပသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာကိစၥမ်ားတြင္ မသိလိုက္ မသိဘာသာေနလိုက္ျခင္းျဖင့္ ပို၍လူသိနည္းေစသည္။ ရွင္းကာမွ ပို၍လူေတြ သိကုန္ကာ ေၾကညာသလို ျဖစ္တတ္သည္။


႐ုရွား၀တၳဳတပုဒ္ ဖတ္ဖူးသည္။ ထို၀တၳဳထဲတြင္ သူမ်ားဘယ္လိုထင္မလဲဆိုတာ အလြန္အေလးထားေသာ ႐ုရွားလူဂုဏ္တန္လူပ်ဳိႀကီးတေယာက္ရိွသည္။ သူသည္ အိမ္တြင္ အန္နာဆိုေသာ အိမ္ေဖာ္မေလးႏွင့္အတူေန သည္။ အန္နာသည္ မနက္သြားည ေနျပန္တေနကုန္ အိမ္တြင္အလုပ္လုပ္သည္။  တေန႔တြင္ သူသည္ အန္နာလာေပးေသာ လတ္လတ္ဆတ္ ဆတ္ငါးကင္တေကာင္ကို ဆာေလာင္လြန္းသည့္ အျပင္အနံ႔အရသာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ ရႊတ္ခနဲနမ္းလိုက္မိသည္။ သူ ထိုသို႔ငါးကင္ကိုနမ္းလိုက္ၿပီးမွ အိမ္အျပင္တြင္ လူတေယာက္ ရပ္ေနသည္ကို သတိျပဳမိသြားသည္။ ထိုသူသည္ အိမ္နီးခ်င္းတေယာက္ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ လူပ်ဳိႀကီးက သူသည္ ခုနကငါးကင္ကို နမ္းလိုက္တာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အန္နာကိုနမ္းလိုက္တာ မဟုတ္ရပါေၾကာင္း ေျဖရွင္း ေျပာဆိုသည္။ ထိုသူကလည္း ယံုပါသည္ဟုေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ လူပ်ဳိႀကီး က မေက်နပ္၊ ယံုပါသည္ဆိုသူ၏ မ်က္ႏွာတြင္ မယံုသလိုျဖစ္ေနေသာ အရိပ္အေယာင္ေတြရိွေနသည္ဟု သူ႕ဘာသာ မလံုမလဲေတြးမိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႕အိမ္ နားနီးခ်င္းမ်ားကို တအိမ္၀င္တအိမ္ထြက္ လိုက္လံေတြ႕ဆံုကာ မနက္က သူ႕အိမ္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ ရႊတ္ခနဲနမ္း႐ႈပ္သံမွာ ငါးကင္ကို နမ္းလိုက္ေသာအသံျဖစ္ေၾကာင္း အန္နာကိုနမ္းေသာအသံမဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ သူက လူေတြ႕တိုင္း ထိုအေၾကာင္းကိုပဲ ရွင္းျပေန ေသာအခါ အခ်ဳိ႕လူမ်ားက ထိုလူပ်ဳိႀကီးသည္ အန္နာဆိုေသာ အိမ္ေဖာ္ေကာင္မေလးကို အႏိုင္က်င့္ၿပီး နမ္းလိုက္၍သာ ဤသို႔ အိုးမလံုအံုပြင့္ၿပီး လိုက္လံရွင္းျပေနတာျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ငါးကင္ကိုနမ္းသည္ဆိုျခင္းမွာ လီဆယ္ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေ၀ဖန္လာၾကေလသည္။ ေနာက္ေတာ့ တရြာလံုးကလူမ်ားမွာ လူပ်ဳိႀကီး မည္မွ်ပင္ရွင္းျပေစကာမူ သူ႕အိမ္မွထြက္ေပၚ လာေသာရႊတ္ဆိုသည့္အသံသည္ ငါးကင္ကိုနမ္းတာ မဟုတ္ဘဲ အန္နာကိုနမ္းတာသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ အန္နာႏွင့္ လူပ်ဳိႀကီးမွာ တိတ္တိတ္ပုန္းညားေနၾကၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ ယူဆကုန္ၾကေလသည္။ ဤကား မလိုအပ္ဘဲရွင္းလွ်င္ ႐ႈပ္တတ္ေၾကာင္း လူ႕သဘာ၀ အဖဲြ႕၀တၳဳတပုဒ္ျဖစ္ေပသည္။


မၾကာေသးမီရက္ပိုင္းက ကြ်န္ေတာ္သည္  ျမန္မာျပည္ေတာင္ဘက္စြန္း ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕သို႔ စာေပ ေဟာေျပာပဲြ ေရာက္ရိွခဲ့ေလသည္။ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း (ပုတီးကုန္း)၊ ဆရာမစမ္းစမ္းႏြဲ႕(သာယာ၀တီ)၊ ဆရာမ ဂ်ဴးတို႔ႏွင့္ အတူသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဆရာမဂ်ဴးက ဇန္န၀ါရီ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ ေဟာရၿပီး ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ ဆရာေမာင္စိန္၀င္း(ပုတီးကုန္း)ႏွင့္ ဆရာမစမ္းစမ္းႏြဲ႕(သာယာ၀တီ)တို႔ ေဟာေျပာၾကသည္ ျဖစ္ရာ ၂၅ ရက္ေန႔ တြင္ ကြ်န္ေတာ္သည္ အားလပ္ေနပါသည္။ ထိုအခါ စာေပေကာ္မတီက ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘက္ကမ္းရေနာင္းၿမိဳ႕သို႔ လိုက္ပို႔မည္ဟု ေျပာပါသည္။ သို႔ေသာ္စာေပေကာ္မတီ၀င္မ်ား လိုက္ပို႔စရာမလို ေတာ့ပါ။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္တြင္တက္စဥ္က ေရႊဘိုေဆာင္တြင္ေနခဲ့ေသာ ေက်ာင္းေနဘက္သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္သူ ကိုခင္စိုးေရာက္ လာကာ ရေနာင္းဘက္ကမ္းသို႔ လိုက္ပို႔မည္ဟု ေျပာပါသည္။ မနက္ကိုးနာရီခန္႔တြင္ ေကာ့ေသာင္းကမ္းနား လမ္းရိွ ယာယီနယ္စပ္ျဖတ္သန္း ခြင့္လက္မွတ္ျပဳလုပ္ေပးေသာ႐ံုးသို႔ ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ထို႐ံုးတြင္ ယာယီနယ္စပ္ျဖတ္သန္းခြင့္လက္မွတ္ (Temporary Border Pass) လုပ္ရပါသည္။ ျဖတ္သန္းခလက္မွတ္ဖိုး ျမန္မာေငြတေထာင္က်ပ္ေပးရ ပါသည္။ လက္မွတ္ရေသာအခါ စက္ေလွဆိပ္သို႔ ဆင္းၾကပါသည္။ ျမန္မာ ဘက္ကမ္းတြင္ သိပ္ၿပီးအစစ္ အေဆးမရိွပါ။ စက္ေလွမ်ားမွာ သိပ္အေကာင္းႀကီးမဟုတ္ပါ။ အင္းေလးမွ တိုးရစ္မ်ားစီးေသာ စက္ေလွမ်ားေလာက္ မေကာင္းပါ။ သို႔ေသာ္ ေပါင္းမိုးေလးေတြ ပါပါသည္။ အသက္ကယ္ အကၤ်ီေတြ ပါပါသည္။ ျမန္မာဘက္ကမ္းတြင္ အေကာက္ခြန္၊ ရဲဌာန စသည္ ျဖင့္ရိွရာ စက္ေလွေမာင္းသူသည္ ထို႐ံုးမ်ားရိွရာသို႔ ေမာင္းသြားၿပီး လူျပရပါသည္။ နယ္စပ္ျဖတ္လက္မွတ္ ကိုလည္း ျပရပါသည္ အထူးတလည္ စစ္ေဆးျခင္းေတာ့ မရိွပါ။


ေသာင္ရင္းျမစ္သည္ ပင္လယ္၀မို႔လို႔ လားမသိ အလြန္က်ယ္ေျပာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရာသီဥတု ေကာင္းမြန္ေန သျဖင့္ လိႈင္းေလၿငိမ္ပါသည္။ မၾကာမီ ထိုင္းဘက္ကမ္းသို႔ နီးကပ္လာပါသည္။ ထိုင္း ေျမေပၚသို႔မနင္းမီ ထိုင္းရဲတပ္ဖဲြ႕၀င္မ်ားရိွရာ ကြ်န္းေလးတကြ်န္းတြင္ စက္ေလွကပ္ပါသည္။ ထိုကြ်န္းေပၚ ရိွ ရဲစခန္းတြင္ ခရီးသည္အားလံုး စက္ေလွေပၚမွဆင္းေစၿပီး တေယာက္ခ်င္းရွာေဖြေရးလုပ္ပါသည္။ ဘာကို အဓိကထားရွာ သလဲေတာ့မသိ အနံ႔ခံေခြးႀကီးတေကာင္လည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္အလွည့္တြင္ ဟန္းဖုန္း၊ နာရီ၊ ပိုက္ဆံအိတ္ စသည္မ်ားကို ၾကည့္သည္ဆို႐ံုဖြင့္ၾကည့္ၿပီး ဘာမွအထူးအေထြမေျပာပါ။ သူတို႔ဆီကရဲမ်ားသည္ ေသေသခ်ာခ်ာ လူေရြးထားသလား၊ သို႔မဟုတ္ ေလ့က်င့္ခန္းမွန္မွန္ လုပ္ရသလားမသိ။ ယူနီေဖာင္းကို ေက်ာ့ေနေအာင္၀တ္ထားၿပီး က်န္းမာဖ်တ္လတ္၍ ျပည္သူလူထုက အားကိုးခ်င္စရာပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေနသည္။ ထိုေနရာမွထြက္လာၿပီး အတန္ငယ္ၾကာေတာ့ ထိုင္းလူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဌာနကို ေရာက္ပါသည္။ ေရေပၚတြင္ ေဗာတံတားႏွင့္ ႐ံုးအေဆာက္အအံုလုပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုေနရာသည္ ေသေသသပ္သပ္ သန္႔သန္႔ ရွင္းရွင္းရိွလွပါသည္။ ျမန္မာျပည္ဘက္ျခမ္းက လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရး႐ံုးထက္သာပါသည္။ ထိုင္းလူ၀င္မႈႀကီး ၾကပ္ေရးအေဆာက္အဦထဲသို႔ စက္ေလွေပၚမွဆင္းကာ၀င္သြားလွ်င္ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ ဆိုင္းဘုတ္တခုကို စေတြ႕ရပါသည္။ ေရးသားထားသည္မွာ 'ကြမ္းတံေတြးမေထြးရ' ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ ထိုဆိုင္းဘုတ္ကိုၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးမိပါသည္။ ထိုင္းတြင္ ျမန္မာေတြဘယ္ေလာက္ ကြမ္းတံေတြး အစြမ္းျပၾကသလဲမသိ။ စာေတြ ဘာေတြေရးၿပီး ကပ္ထားရသည္အထိပင္ျဖစ္သည္။


ထိုထိုင္းလူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဌာနတြင္ တန္းစီကာ တေယာက္ခ်င္းဓာတ္ပံု႐ိုက္ၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံ၀င္ ခြင့္ကတ္ျပား ေလးေတြ ထုတ္ေပးသည္။ ပလတ္စတစ္ပင္ က်က်နန ေလာင္းေပးလိုက္ေသးသည္။ ထို႔ေနာက္ စက္ေလွထဲသို႔ ျပန္၀င္ထိုင္ကာ ဆိပ္ခံတံတာရိွရာဘက္သို႔ေမာင္းလာခဲ့ပါသည္။ ျမစ္ကမ္းနဖူးႏွင့္နီးလာေသာအခါ ထိုင္းဘက္ ကမ္းတြင္ စားေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ တည္းခိုခန္းမ်ားစြာကို ေတြ႕ရပါသည္။ ျမစ္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူထားေသာ အိမ္တ အိမ္တြင္ Home Stay ဟူ၍ ေရးထားပါသည္။ ထိုင္းခရီးသြားလုပ္ငန္းတြင္ Home Stay ေခၚ အိမ္တြင္ မိသားစုႏွင့္အတူ တည္းခိုေနထိုင္ျခင္းအေတာ္ကို တြင္က်ယ္ေနပံုရသည္။ ရေနာင္းလို နယ္စပ္ၿမိဳ႕ ကေလးတြင္ပင္ ထိုဓေလ့မွာ ထြန္းကားတြင္က်ယ္ေနပါသည္။ မၾကာမီ ထိုင္းဘက္ကမ္းသို႔ စက္ေလွကပ္ပါ သည္။ ျမန္မာဘက္ကမ္း ေကာ့ေသာင္းမွ ထြက္လာခိ်န္မွသည္ ထိုင္းဘက္ကုန္းေျမသို႔ ေျခခ်ႏိုင္သည္အထိ ၾကာျမင့္ခိ်န္မွာ ၃၈ မိနစ္ပဲရိွပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့သူငယ္ခ်င္း ကိုခင္စိုးသည္ ေကာ့ေသာင္းတြင္အိမ္ရိွသလို ရေနာင္း ဘက္တြင္လည္း လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ရာအိမ္ရိွပါသည္။ သူ႕တြင္ ကားတစီးလည္း ရေနာင္းဘက္တြင္ရိွသျဖင့္ သူ႕ကားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့ကို ရေနာင္းၿမိဳ႕တ၀ိုက္လိုက္လံ ျပသပါသည္။


ရေနာင္းၿမိဳ႕သည္ ေရလုပ္ငန္းကို အဓိကထားလုပ္ကိုင္ေသာၿမိဳ႕ျဖစ္သည္။ ကမ္းနားလမ္းမႀကီး တေလွ်ာက္ ကားေမာင္းသြားလွ်င္ ေလထဲတြင္ ငါးညီႇနံ႔ရေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္က ရေနာင္းကို ငါးညီႇနံ႔နဲ႔ ၿမိဳ႕ကေလးဟု နာမည္ေပးလိုက္ပါသည္။ ရေနာင္းမွငါး မ်ား၏ ၉၀ ရာခိုင္နႈန္းမွာ ျမန္မာျပည္မွ ငါးမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ေရထြက္ပစၥည္းစက္႐ံုမ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသူအမ်ားစုမွာလည္း ျမန္မာမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုင္းသည္ နည္းပညာႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာေစ်းကြက္ကိုသာ အရင္းအနီွးအျဖစ္စိုက္ၿပီး အဓိကကုန္ၾကမ္းျဖစ္သည့္ ငါးကုန္ၾကမ္းႏွင့္ လူကုန္ၾကမ္းကို ျမန္မာျပည္မွ ရယူလုပ္ကိုင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ အရင္းအနီွးမရိွေသာ၊ အဆက္ အသြယ္မရိွေသာ၊ နည္းပညာမရိွေသာ ျမန္မာမ်ားကေတာ့ အလုပ္သမားအျဖစ္ႏွင့္သာ ေက်နပ္ရေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ ရွားရွားပါးပါးလုပ္ငန္းရွင္ျဖစ္သည္။ ထိုင္းဘက္က ငါးမ်ားကို၀ယ္၍ ျမန္မာဘက္ သို႔ တင္ပို႔သူမွာ သူပဲရိွသည္ဟု ေျပာသည္။ သူအလုပ္လုပ္ေသာၿခံႀကီးကိုလည္း လိုက္ျပသည္။ ငါးမ်ားကိုအသားတံုးႀကီးမ်ားအေျမႇာင္းလိုက္ လႊာကာဆားသိပ္ၿပီး ပလတ္စတစ္ပံုးႀကီးေတြထဲသို႔ ထည့္ေနတာလည္း ေတြ႕ခဲ့သည္။ ျမန္မာျပည္ဘက္သို႔ ပို႔ရန္ဟုသိရသည္။ အညာဘက္မွာ အလွဴအတန္း လုပ္လွ်င္ ထိုငါးေျခာက္မ်ားကို လူႀကိဳက္မ်ားသည္ဟု သိရသည္။ ျမန္မာျပည္က လူေတြက ငါးႀကီးေျခာက္ဟု သိၾကသည္။ ျမန္မာႏွင့္ထိုင္း အလုပ္သမားမ်ားကိုေတြ႕ခဲ့ရသည္။


ငါးေျခာက္လုပ္ငန္းမွ ထြက္ခြာလာေသာအခါ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေပၚသို႔ ေရာက္သည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံ မွာေရာ၊ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာေရာ၊ အဂၤလန္ မွာေရာ၊ စင္ကာပူမွာေရာ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္ဖူးေတြ႕ဖူးသမွ် ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္၌ ေျခာက္လမ္းသြားအေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေတြကို ေတြ႕ရသည္။ အခ်ဳိ႕က Express Way ဟု ေခၚသည္။ ရေနာင္းသည္လည္း နယ္စပ္ၿမိဳ႕၊ ေတာၿမိဳ႕ကေလးျဖစ္ေသာ္လည္း ၿမိဳ႕လယ္တြင္ ေျခာက္လမ္းသြားလမ္းမႀကီးရိွသည္။ လမ္းတဖက္လွ်င္ ကားသံုးစီးယွဥ္ေမာင္းႏိုင္သည္။ အလယ္တြင္ လမ္းလည္ကြ်န္းရိွသည္။ ရန္ကုန္မွ ေ၀ဇယႏၲာလမ္းႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူေသာ္လည္း ေ၀ဇယႏၲာလမ္းလို မီးပိြဳင့္ေတြ မၾကာခဏရိွမေနေခ်။ ကြ်န္ေတာ့ကိုနဂါးႏွစ္ေကာင္ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ အရင္ဆံုးပို႔ေဆာင္သည္။ ေတာင္ကုန္းေပၚတြင္ရိွ၍ အေတာ္ သပၹါယ္ေသာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းအ၀င္၀တြင္ ေစာင္းတန္း ေလးတခုရိွၿပီး ထိုေစာင္းတန္း၏ တဘက္တခ်က္တြင္ နဂါး႐ုပ္တ႐ုပ္စီရိွသည္။ ရပ္ေတာ္မူျမတ္စြာ ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္ႀကီးတဆူကိုလည္း ေတာင္ေပၚတြင္ ေတြ႕ရသည္။ ပံ်လြန္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ မပုပ္မသိုးသျဖင့္ မွန္ေခါင္းထဲသို႔ထည့္ကာ အပူေဇာ္ခံထားေသာ ထိုင္းဆရာေတာ္ႀကီးတပါး၏ ႐ုပ္ကလာပ္ကို လည္းဖူးခဲ့ရသည္။ ဘုရားဖူးရာတြင္ ဘုရားေနာက္ဘက္နား၌ ထိုင္းဘုရင္ႀကီး၏ ပန္းခီ်ပံုတူကိုလည္းခိ်တ္ထားရာ ဘုရားရိွခိုးလွ်င္ သူတို႔ဘုရင္ကိုပါ ေရာ၍ရိွခိုးသလို ျဖစ္ရေပသည္။ လူလည္က်ေသာ ထိုင္းမ်ားဟု ေတြးမိ ၏။ ထို႔ေနာက္ ကြ်န္ေတာ့ကို ေရပူစမ္းသို႔ လိုက္ပို႔ပါသည္။


ေရပူစမ္းဆိုတာေတာ့ ျမန္မာျပည္တြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကံဳဖူးသျဖင့္ သိပ္မထူးဆန္းေတာ့ပါ။ ဘာမ်ား ထူးသလဲဟု လိုက္သြားပါသည္။ ေရပူေတြေျမႀကီးထဲက ထြက္ေနတာေတာ့ အတူတူပဲျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ စီမံခန္႔ခဲြမႈႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈအေတာ္ကို သာလြန္ေကာင္း မြန္တာေတြ႕ရသည္။ ေရပူစမ္းသို႔ဟူေသာ ဆိုင္းဘုတ္မုခ္ဦးႀကီးမွ စတင္ကားေမာင္း၀င္သြားသည္ႏွင့္ ေတာ လမ္းကေလးလိုျဖစ္ေနေသာ လမ္းကေလးကို ေတြ႕ရပါသည္။ ထိုလမ္းတြင္ ကားမ်ားသာသြားလာရန္ျဖစ္ၿပီး လူသြားရန္လမ္းသပ္သပ္၊ စက္ဘီးသမားမ်ားအတြက္ စက္ဘီးစီး ရန္ လမ္းသပ္သပ္ လုပ္ေပးထားပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လမ္းေလွ်ာက္သူ၊ စက္ဘီးစီးသူမ်ားသည္ ကားမ်ားကို စိုးရိမ္စရာမလိုဘဲ ေအးေအးလူလူသြားလာႏိုင္ပါသည္။ ကားရပ္နားရန္ေနရာမ်ားကို ေသသပ္က်နစြာလုပ္ေပး ထားၿပီး ယာဥ္ရပ္နားခေကာက္ခံျခင္းလည္း မျပဳေပ။ လမ္း၏တဘက္တခ်က္တြင္ စားေသာက္ ဆိုင္၊ တည္းခိုခန္း၊ လက္ေဆာင္ပစၥည္းအေရာင္းဆိုင္၊ ကာယေလ့က်င့္ခန္းခန္းမ စသည္ျဖင့္ စီကာရီကာ တည္ရိွပါသည္။


ေရပူစမ္းသည္ ေတာင္က်ေခ်ာင္းကေလး၏ ေဘးမွာရိွသည္။ ထိုေရပူစမ္းမွ က်လာေသာေရမ်ား ကို စနစ္တက် ေရပိုက္မ်ားျဖင့္သြယ္ယူကာ ဘဲဥပံု ေရကန္ေလးေတြဆယ္ကန္ခန္႔တြင္ ထည့္ေပးထား ပါသည္။ ေတာင္ေျခဆင္ေျခေလွ်ာျဖစ္သျဖင့္ ေရကန္ကေလးမ်ားသည္ ေလွကားထစ္သဖြယ္ေအာက္သို႔ တျဖည္းျဖည္း နိမ့္လ်က္ တခုစီတည္ေဆာက္ထားပါသည္။ ေရကန္ေလးမ်ားမွာတခုလွ်င္ လူဆယ့္ငါးေယာက္၊ အေယာက္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔အတူ ထိုင္ႏိုင္၊ ေရခ်ဳိးခ်င္လွ်င္ခ်ဳိးႏိုင္ပါသည္။ အလြန္သန္႔ရွင္း သပ္ရပ္စြာစီမံထားသျဖင့္ ဟိုတယ္ေရကူးကန္မ်ားသဖြယ္ ေနခ်င့္စဖြယ္ေလးေတြျဖစ္သည္။ ေလွ်ာက္လမ္းမ်ားမွာလည္း ေျြကျပားမ်ားခင္း ထားၿပီး သန္႔ရွင္းေနပါသည္။ ပတ္၀န္းက်င္တြင္လည္း ေရခ်ဳိျဖင့္ခ်ဳိးႏိုင္ရန္ ေရခ်ဳိးရန္ေနရာမ်ားကို ေရပန္းကေလး ေတြႏွင့္ လုပ္ေပးထားပါသည္။ သစ္ပင္ပန္းပင္မ်ားကိုလည္း အရိပ္လည္းရလွလည္းလွေအာင္ စိုက္ထားပါသည္။ လူေတြခ်ဳိးေသာ ေရပူမ်ားကိုလည္း ၀န္ထမ္းမ်ားက တေန႔ႏွစ္ႀကိမ္ ေရအသစ္လဲေပးသည္ဟု ေျပာပါသည္။ သန္႔ရွင္းေရး အလုပ္သမားမ်ားကလည္း သစ္ရြက္တရြက္ေၾကြလွ်င္ တရြက္ေျပးေကာက္ကာ အမိႈက္ေဂၚ ေလးႏွင့္ ေသေသခ်ာခ်ာက်ဳံးၾကပါသည္။ ထိုင္းေတြက ေသေသခ်ာခ်ာ သန္႔ရွင္းေရးလုပ္တယ္ေနာ္ဟု ကြ်န္ေတာ္ကေျပာေတာ့ သန္႔ရွင္းေရးအလုပ္သမားက ကြ်န္ေတာ့ကိုၾကည့္ေနပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့မိတ္ေဆြက အသံကိုနိွမ့္ကာ အမိႈက္က်ဳံးေနတာဗမာဗ်၊ တလကို ျမန္မာေငြငါးသိန္းေလာက္ရတယ္ဟု တီးတိုးရွင္းျပ သည္။ 


အဓိကစိတ္၀င္စားမိေသာအခ်က္မွာ ဤမွ်လွပ ေအာင္လုပ္ေပးထားေသာ ေရပူစမ္းအပန္းေျဖစခန္းႀကီးကို လာလည္သူမ်ား ၀င္ေၾကးမည္မွ်ေကာက္ခံသနည္းဟူေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ပို၍စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေကာင္းေသာအေျဖကိုရသည္။ မည္သူ႕ဆီကမွ ၀င္ ေၾကးတျပားမွမေကာက္၊ မည္သူမဆို (ထိုင္းေရာ ျမန္မာေရာ၊ ႏိုင္ငံျခားသားေရာ)အားလံုး အခမဲ့ျဖစ္ပါ သတဲ့။ အရာရာတြင္ ေငြရွာၾကမ္းသည္ဟု ၾကားဖူးထား ေသာ ထိုင္းတို႔ကို အထင္ႀကီးမိသြားသည္။ ''ဘာလို႔ ေငြေကာက္မွာလဲ ျပည္သူေတြအပန္းေျဖဖို႔ လုပ္ေပးရမွာ အစိုးရရဲ႕ တာ၀န္ပဲ''ဟု ထိုင္းမွာအေနၾကာေနေသာ သူငယ္ခ်င္းက ေျပာသည္။ ျပည္သူေတြသာ အၿမဲခံရ ေသာႏိုင္ငံမွလာေသာ စာေရးဆရာမွာ ထိုစကားကို ၾကားေတာ့အံ့ၾသေနသည္။ ျမန္မာျပည္မွာကေတာ့ အစိုးရအဆက္ဆက္လက္သံုးစကားရိွသည္။ ျပည္သူ ေတြမွာလည္း တာ၀န္ရိွသည္ဟူေသာ စကား။ ကိုယ္ ထူကိုယ္ထဟူေသာ စကား။ ခုေရတြင္းတူး ခုေရ ၾကည္ေသာက္လို႔ မရဘူးဟူေသာ စကား။ ကမၻာမွာေတာ့ ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ေက်ေသာ အစိုးရမင္းမ်ားသည္ ဤကဲ့သို႔ လက္လြတ္စပယ္စကားမ်ားကို မေျပာၾကေတာ့ၿပီ။ သူတို႔ဆီက ေခ်ာင္းကေလးေျမာင္းကေလးေတြကအစ ေသေသသပ္သပ္ျဖစ္ေစရန္ ေဘး ႏွစ္ဘက္ကို ဆည္ေျမာင္းေရလြတ္တူးေျမာင္းမ်ားအတိုင္း ကြန္ကရစ္ျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာကာရံထားသည္။ ထိုသို႔ လုပ္သည္ကို ကြ်န္ေတာ္အလြန္သေဘာက်သည္။


ကြ်န္ေတာ္ေျပာေလ့ရိွေသာ စကားတခြန္းရိွ သည္။ ေခ်ာင္းမ်ား၊ ေျမာင္းမ်ားကို ယခုျမန္မာျပည္ မွာေတြ႕ၾကသည့္ အတိုင္း ပုဇြန္ေတာင္ေခ်ာင္း၊ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းစသည္ျဖင့္ ကမ္းစပ္တြင္ ရံႊ႕ဗရပြျဖင့္ထားျခင္းသည္ ျမစ္႐ိုင္းေခ်ာင္း႐ိုင္းအေနအထားျဖစ္သည္။ ထိုေခ်ာင္းကမ္းစပ္၊ ျမစ္ကမ္းစပ္မ်ားကို ႏိုင္ငံျခားမွာ လိုအုတ္ျဖင့္ ကာရံၿပီး အနားသတ္ေပးလိုက္ျခင္းသည္ ေခ်ာင္းကိုယဥ္ေက်းသြားေအာင္ လုပ္လိုက္ျခင္းျဖစ္၍ ျမစ္ယဥ္၊ ေခ်ာင္းယဥ္ဘ၀သို႔ ေရာက္သြားေစသည္။ ရန္ကုန္တြင္ Water Bus မလုပ္ခင္ ေခ်ာင္း႐ိုင္း၊ ျမစ္႐ိုင္းမ်ားကို ေခ်ာင္းယဥ္၊ ျမစ္ယဥ္မ်ားျဖစ္ေအာင္ အရင္ဆံုးလုပ္ၾကဖို႔လိုေပသည္။ ေနရာတကာ ျပည္သူလူထုဆီက ၀င္ေၾကးေကာက္ေနေသာ အက်င့္မ်ားကိုလည္း ျပင္သင့္ေပၿပီ။ ျမန္မာျပည္ေကာ့ေသာင္းဘက္တြင္ ေရပူစမ္းရိွရာ ဘာ၀န္ေဆာင္မႈမွ ေကာင္းေကာင္း ကမ္းကမ္းမရိွဘဲ ေငြခုနစ္ရာက်ပ္ေကာက္သည္၊ ျမန္မာျပည္ တြင္ ဘုရားမွာပင္ စက္ဘီးအပ္ခ၊ ကားရပ္နားေၾကးေပး ရသည္။ ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမွ မရိွေသာ အေ၀းေျပးကားဂိတ္ အတြင္း ယာဥ္၀င္ခေပးရသည္၊ ပန္းၿခံမ်ား၊ ျပတိုက္မ်ား၀င္ေၾကးေပးရသည္။ ၿမိဳ႕၀င္ေၾကး၊ တံတားျဖတ္ခ၊ လမ္းေၾကးေပးေဆာင္ရသည္။ အင္မတန္ မလုပ္သင့္၊ မလုပ္ထိုက္ေသာကိစၥမ်ားကို လုပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ တံတားေဆာက္ျခင္း၊ ပန္းၿခံေဆာက္ျခင္း၊ ေလဆိပ္ ေဆာက္ျခင္း၊ အေ၀းေျပးယာဥ္ရပ္နားစခန္းေဆာက္ ျခင္း၊ ပန္းၿခံ၊ ျပတိုက္ေဆာက္ျခင္းတို႔သည္ အစိုးရ တရပ္လုပ္ရမည့္တာ၀န္ျဖစ္သည္။ ဒါေဆာက္ေပး၍ ျပည္သူလူထုက ဒါျပန္ေပးရမည္ဆိုတာေတာ့ သဘာ၀မက်ေပ။


ထိုင္းတြင္ Big C၊ Cosmos Lotus စေသာ ကုန္တိုက္ႀကီးမ်ားရိွသည္။ ရန္ကုန္ကလာသူတေယာက္ အတြက္ ထိုင္းကေစ်း၀ယ္စင္တာေတြက သိပ္ၿပီးတအံ့တၾသျဖစ္စရာ မရိွ။ေစ်းေတြကေတာ့ ျမန္မာ ျပည္ထက္ သက္သာသည္။ KFC မွ ၾကက္ေၾကာ္ႏွင့္ ဘာဂါပင္ ရန္ကုန္ထက္သက္သာသည္။ ျမန္မာ ျပည္တြင္ ဘာလို႔မ်ား အစစေစ်းႀကီးေနသည္ မသိ။ ၀င္ေငြလခက်ေတာ့ ျမန္မာက အိမ္နီးခ်င္းထိုင္းထက္ သံုးေလးဆနိမ့္က်သည္။ သူတို႔ဆီကလို ျမစ္ေၾကာင္း ထိန္းသိမ္းတာေတြ၊ ၿမိဳ႕တိုင္းတြင္ အေ၀းေျပးလမ္းမႀကီးေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ တကၠသိုလ္ေတြ၊ ျပတိုက္ ေတြ၊ ေဈးေတြ၊ လမ္းေတြ၊ တံတားေတြ၊ ပန္းၿခံေတြ၊ ေရပူစမ္းေတြ၊ စက္ဘီးလမ္းေတြ၊ ေျခလွ်င္ေလွ်ာက္ သူေတြအတြက္ လမ္းေတြ၊ မိုးပံ်လမ္းမေတြ၊ MRT ရထားေတြဘာေၾကာင့္မ်ားတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ မလုပ္ႏိုင္ၾကတာလဲကြာဟု မခ်ိတင္ကဲႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္က ေမးမိေတာ့သိသလိုလိုႏွင့္ ေမ့ေလ်ာ့ေနေသာအေျဖ တခုကို သူငယ္ခ်င္းက သတိေပးသည္။ ''စာေရး ဆရာကလည္း သူတို႔တိုင္းျပည္မွာ ေငြကုန္ေၾကးက်ျဖစ္မယ့္ ျပည္တြင္းစစ္ပဲြေတြ မရိွဘူးေလ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမန္မာႏိုင္ငံက ရိွတယ္၊ အစိုးရအဆက္ဆက္လည္း အဲဒီအတြက္နဲ႔ ပဲ ေငြကုန္ေနတာ၊ သူမ်ားႏိုင္ငံမွာက ဘတ္ဂ်က္အမ်ားစုကို တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ သံုးႏိုင္တယ္'' သူ႕အေျဖေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ့ေခါင္းထဲမွာ လင္းခနဲ လက္ခနဲျဖစ္သြားသည္။


ဒီတခါ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံ(၂၁) ရာစုပင္လံုႀကိဳဆိုေထာက္ခံပဲြထပ္လုပ္လွ်င္ ပါခ်င္သည္ဟု ကိုမင္းကိုႏိုင္ကို သြားေျပာဦးမည္။ ဒါေပမဲ့ ေျပာသာေျပာရသည္ ၅၀၅(ခ)တို႔၊ ၁၇(၁)တို႔ ၆၆(ဃ) တို႔က ကြ်န္ေတာ္၏ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကို ဖံုးလႊမ္းသြားသည္ျဖစ္ရာ စစ္စရိတ္ေတြေထာင္းကာမွေထာင္းေရာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ညီလာခံႀကိဳဆိုပဲြတို႔၊ ဘာပဲြတို႔ဆီသို႔ မသြား၀ံ့ပါေတာ့ေခ်။


သရ၀ဏ္(ျပည္)