ဓားလုပ္တဲ့ရြာက အကယ္ဒမီေက်ာ္ညြန္႔


''ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးကေနာက္က အဘဓားက ေရွ႕ကဆိုၿပီး အဘ ၾကြားၿပီးေျပာေလ့ရိွတယ္''


႐ုပ္ျမင္သံၾကားက စစ္တကၠသိုလ္ဗိုလ္ေလာင္းမ်ား ေက်ာင္းဆင္းသည့္အခမ္းအနားကို ၾကည့္မိတိုင္း ဦးေက်ာ္ညြန္႔တေယာက္ အထက္ပါစကားကို ဂုဏ္ယူစြာေျပာေလ့ရိွသည္။


တပ္မေတာ္ေန႔ စစ္ေရးျပအခမ္းအနားအပါအ၀င္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္အခမ္းအနားမ်ား၌ စစ္ေရးျပဓားကိုင္သူက ေရွ႕ဆံုးမွ သြားရေလ့ရိွၿပီး အဆိုပါအခမ္းအနားမ်ား၌ အသံုးျပဳေလ့ရိွသည့္ စစ္ေရး ျပဓားမ်ားကို ဦးေက်ာ္ညြန္႔ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၆ ႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။


''စစ္ေရးျပဓားကို ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ကတည္းက လုပ္တာ။ အဘသား အႀကီးေက်ာ္ဦးကို အခုလက္လဲႊေပးထားတယ္။ အဘအသက္ႀကီးလာရင္ အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားမွာစိုးလို႔။ အခုသူ႕နာမည္ေပါက္သြားၿပီ။ အရင္တုန္းကေတာ့ သားအဖသံုးေယာက္လုပ္တယ္။ အခု အဘကို မခိုင္းေတာ့ဘူး။ သူတို႔ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္လုပ္ေနတယ္။ ဆုခ်တဲ့ ေငြဓားကို အဘလုပ္တာပဲ။ DSA ရယ္၊DSTA ရယ္၊DSMA ရယ္။ ဗထူးဗိုလ္သင္တန္းေက်ာင္း၊ အမ်ဳိးသမီးစစ္သူနာျပဳ၊ ေနာက္ေမွာ္ဘီ ဗိုလ္သင္တန္းေက်ာင္း၊ ၀က္ထီးကန္ ရဲသင္တန္းေက်ာင္းအတြက္လည္း အခုလုပ္ေပးေနရတာ''


ဦးေက်ာ္ညြန္႔၏ ရွင္းျပဟန္က ဂုဏ္ယူဟန္ အျပည့္ပါသည္။


ေမာင္ေက်ာ္ညြန္႔၊ ကိုေက်ာ္ညြန္႔၊ ဦးေက်ာ္ညြန္႔မွ အကယ္ဒမီေက်ာ္ညြန္႔ ျဖစ္လာပံုကလည္း ဓားႏွင့္ ပတ္သက္ေနသည္။


''ေငြဓားဆိုတာကေတာ့ ေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာမွ တေခ်ာင္းေပးတာေလ။ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြ အကယ္ဒမီရသလိုေပါ့။ အေကာင္းဆံုးဗိုလ္ေလာင္းဆုမို႔ အကယ္ဒမီဓားလို႔ေခၚတယ္။ အဘကိုလည္း အကယ္ဒမီေက်ာ္ညြန္႔လို႔ ေခၚၾကတယ္''ဟု သူအကယ္ဒမီေက်ာ္ညြန္႔ နာမည္တြင္လာပံုကို ေျပာျပသည္။


စစ္တကၠသိုလ္ အေကာင္းဆံုးဗိုလ္ေလာင္းဆုေပးသည့္ဓားကို ေငြဓားဟုေခၚေသာ္လည္း ေငြအစစ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းမဟုတ္ဘဲ နီကယ္စိမ္ထားျခင္းသာျဖစ္သည္။


''ေငြမဟုတ္ဘူးေလ၊ နီကယ္စိမ္တာ။ ေခၚရင္ေတာ့ ေငြဓားလို႔ေခၚတာေပါ့။ ေငြအစစ္ဆို မနည္းဘူးကုန္မွာ။ ေငြအစိတ္သား၊ သံုးဆယ္သားေလာက္ကုန္မွာ။ ေငြဓားအတြက္ အၿပီးအစီးဓားတလက္ကိုးေသာင္းယူတယ္။ စစ္ေရးျပဓားကေတာ့ ေျခာက္ေသာင္းယူတယ္။ အပတ္စဥ္ဘယ္ေလာက္အတြက္ ဦးေက်ာ္ညြန္႔လုပ္ပါဆိုၿပီး ဖုန္းနဲ႔လွမ္းေျပာၿပီဆိုရင္ ဒီကလုပ္ေပးရတယ္''ဟု ၎ကရွင္းျပသည္။


 

 


ဦးေက်ာ္ညြန္႔ဓားပညာရွင္ျဖစ္လာျခင္းသည္ သူေနထိုင္ႀကီးျပင္းရာ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ဆက္စပ္ေနဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ တရြာလံုးဓားလုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳၾကသည့္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ကားလမ္းေဘး ေပ်ာ္ဘြယ္ၿမိဳ႕နယ္ မင္းလမ္းေတာင္ ေက်းရြာသည္ ဦးေက်ာ္ညြန္႔၏ ဇာတိရြာ။ ေန႔စဥ္နံနက္ ၄ နာရီအခိ်န္ေလာက္မွစ၍ မင္းလမ္းေတာင္ရြာရိွ ပန္းပဲဖိုမ်ားမွ တူထုသံမ်ားကို အဆက္မျပတ္ၾကား ရမည္ျဖစ္သည္။


''အဘအသက္ ၁၃ ႏွစ္မွာ ပန္းပဲစလုပ္ေတာ့ အဘဆရာက ဆရာႀကီးဦးစိန္ပန္းတဲ့။ အဲဒီေခတ္က ဆုဓားေတြလုပ္တာ။ ေငြဓားအစစ္ ေတြလုပ္တာ။ အဘမိဘေတြက ဆင္းရဲေတာ့ တန္းေက်ာင္းမေနခဲ့ရဘူး။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေနရတယ္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ဓားကို၀ါသနာပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ဓားေပါက္စ ေလးေတြ စလုပ္ေနတာ။ အဘငယ္ငယ္က ရြာမွာ ဘယ္အခ်ိန္ေလာက္ကတည္းက ပန္းပဲေတြစလုပ္ေန တာလဲလို႔ အသက္ ၈၀ ေလာက္ရိွတဲ့ အဘႀကီးတေယာက္ကို ေမးဖူးတယ္။ သူေျပာတာက သူလည္းမမီဘူးတဲ့။ သူငယ္ငယ္ကတည္းက လုပ္ေနၾကတာတဲ့။ ျမန္မာဘုရင္ေတြ လက္ထက္ကတည္းက လုပ္လာၾကတာ လို့ထင္တယ္''ဟု သူ႕ဇာတိရြာအေၾကာင္းကို ဦးေက်ာ္ညြန္႔က ေျပာျပသည္။


ပန္းပဲပညာရွင္သည္ သံ၊ မီးႏွင့္ေရကို နိုင္ရမည္ျဖစ္သည္။ သံအမ်ဳိးအစားကို နားလည္ျခင္း၊ မီးေပးမီးယူ နားလည္ျခင္း၊ ေရတည္းဟူေသာ ေဆးသားတင္နည္းကို နားလည္ျခင္းဟူ၍ ပန္းပဲပညာရွင္ တေယာက္ သိသင့္သိထိုက္ တတ္သင့္တတ္ထိုက္ေသာ ပန္းပဲပညာရပ္ကို ကြ်မ္းက်င္မွသာ ဓားေကာင္းတလက္ ရရိွႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။


ဓားမ်ား၏ ဓားရြက္ပံုသဏၭာန္ကိုလိုက္၍ ငွက္ႀကီးေတာင္ဓား၊ ေလးကင္းဓား၊ မ်က္ႏွာမည္းဓားဟု လည္းေကာင္း၊ ဓားဦး၏ ပံုသဏၭာန္ကိုလိုက္၍ ငါးရွဥ့္ေခါင္းဓား၊ စလူဖူးဓား၊ ဓား၀ိုင္း၊ ဓားခြ်န္း၊ ဓားေမာက္၊ အေဆာင္ျဖတ္၊ ငွက္ေတာ္ၿမီး၊ ငါးၾကင္းၿမီးဟု လည္းေကာင္း၊ အသံုးျပဳေသာ လုပ္ငန္းလိုက္၍ ၀ါးခုတ္ဓား၊ ငါးခုတ္ဓား၊ ေတာတက္ဓား၊ အမဲ ဖ်က္ဓား၊ အမဲလိုက္ဓား၊ ျမက္ခုတ္ဓား၊ ၿခံရွင္းဓား၊ ေပါင္းသင္ဓား၊ ကန္သင္းခုတ္ဓား၊ ျမက္စဥ္းဓား၊ ေကာက္႐ိုးစင္းဓား၊ ေျပာင္း႐ိုးစင္းဓား၊ ဖက္လီွးဓား၊ ထန္းလီွးဓား၊ ဓနိလီွးဓား၊ မီးဖိုေခ်ာင္သံုးဓား၊ စစ္သံုးဓား၊ သစ္ေရြဓား၊ သစ္ခုတ္ဓား၊ ျမက္ရိတ္ဓား၊ က်ဴခုတ္ဓား၊ ေမ်ာခုတ္ဓားဟု ေခၚၾကသည္မ်ားလည္း ရိွသည္။


''ဓားနဲ႔ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ႀကိဳက္တဲ့ပံုစံ ယူလာခဲ့။ တူေအာင္လုပ္ေပးႏိုင္တယ္။ တသက္လံုး ဒါနဲ႔လည္း လုပ္စားလာၾကတာဆိုေတာ့ နမူနာသာယူခဲ့ရေအာင္လုပ္ေပးနိုင္တယ္။ အဘအသက္ ၇၃ ႏွစ္ရိွၿပီ။ ဓားလုပ္သက္က အႏွစ္ ၆၀ ရိွၿပီ''ဟု ဦးေက်ာ္ညြန္႔က ဂ်ာနယ္တေစာင္တြင္ပါသည့္ ဦးေအာင္ေဇယ် ဓားကိုၾကည့္ၿပီး သူကိုယ္တိုင္ပံုစံတူလုပ္ထားသည့္ ေငြဓားႀကီးကိုကိုင္ကာ ေျပာျပသည္။


ဓားေကာင္းတလက္ရရိွရန္အတြက္ ပန္းပဲဆရာ၏ ပညာႏွင့္ သဘာအေပၚတြင္ မူတည္ေၾကာင္းႏွင့္ သံေကာင္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း ပန္းပဲဆရာညံ့ပါက ဓားေကာင္းတလက္ရရိွနိုင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဦးေက်ာ္ညြန္႔က ေျပာသည္။


ဓားလုပ္ရန္အတြက္ သံကိုျဖတ္ၿပီး မီးေပးရသည္။ ယခင္က ေလးသံကိုအသံုးျပဳၾကေသာ္လည္း ယခုအခါ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ ႀကိတ္သံကို အသံုးျပဳလာေနၾကသည္။ သံကိုမီးေပးရာတြင္ သံ၏အေပ်ာ့၊ အမာ၊ မီးခံႏိုင္ေသာ အရည္အေသြးေပၚမူတည္၍ မီးေပးရသည္။ မီးအရိွန္ေကာင္း၊ မေကာင္းဆိုသည့္အခ်က္ကိုလည္း သတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ မီးေပးေသာသံကို နာနာထုပစ္ရပါသည္။ ၎ကိုသံေတဟု ပန္းပဲပညာ ေ၀ါဟာရအရ ေခၚသည္ဟုဆိုသည္။ သံေတေသာအခါ သံတြင္ရိွေသာေခ်းမ်ား အလႊာလိုက္ကြာက်သည္။


မီးအႀကိမ္ႀကိမ္ေပး၍ အႀကိမ္ႀကိမ္ေတလွ်င္ သံသားမွာပိတ္ညပ္ၿပီး စီးပိုင္လာပါသည္။ ထိုသို႔ ထုသားေတသားက်ေသာသံျဖင့္ ဓားျပဳလုပ္လွ်င္ ပန္းပဲေ၀ါဟာရအားျဖင့္ ဓားအျဖတ္ရက္စက္သည္ဟု ဆိုေလ့ရိွပါသည္။


သံကိုမီးေပး၍ စိတ္တိုင္းက်ေလာက္ေအာင္ထု၊ ေတၿပီးေသာအခါတြင္ ေပေပၚတြင္တင္၍ ဓားပံု႐ိုက္ရပါသည္။ ၎ကိုဓား႐ိုက္သည္။ ဓားခတ္သည္ဟုေခၚသည္။ ဓား႐ိုက္ရာတြင္ ဓားဦးဘက္မွ တေယာက္က ထု႐ိုက္ေပး ရသည္။ ထိုသူကို 'ဘား'ဟုေခၚသည္။ ဓား၏ေဘးဘက္ ပန္းပဲဆရာ၏ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ဘက္မွ ထု႐ိုက္ေပးရ သူကို 'ေဒါင္'ဟု ေခၚသည္။


''ပထမအဆင့္ကေတာ့ သံကိုဓားတေခ်ာင္းစာျဖစ္ေအာင္ စိတ္လိုက္တာေပါ့။ ပန္းပဲထိုင္တဲ့သူက  ပန္းပဲဆရာလို႔ေခၚတယ္။ ထုတဲ့သူက ႏွစ္ေယာက္ေပါ့။ ဓားေလာင္းအျဖစ္ကို ခ်လိုက္တယ္။ တဆင့္ၿပီး သြားတယ္။ ဓားပံု၀င္ေအာင္ တူနဲ႔ထုၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ရတယ္။ ဓားပံုျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ေနာက္တဆင့္ ဓားေအးသြားၿပီဆိုရင္ အစိမ္းသံစီတာ။ ေခ်ာေအာင္လုပ္ရတာ။ စီရတာ။ စီၿပီးရင္ အရင္တုန္းကေတာ့ တစဥ္းနဲ႔ ညိႇရတာ။ ပံုဖမ္းတာေပါ့။ ပံု၀င္ၿပီဆိုေတာ့မွ ကိုက္နဲ႔ထိုးရတာ။ အခုေတာ့ ေက်ာက္စက္နဲ႔ပဲေပါ့။ အသြားေတြ ဘာေတြညီၿပီ ေခ်ာၿပီဆိုရင္ ေသြးစီးေခ်ာင္းေဖာက္ရတယ္။ ၿပီးရင္မွာတဲ့သူက ကႏုတ္ပန္းႀကိဳက္ရင္ ကႏုတ္ ပန္း႐ိုက္ေပးတယ္။ အဲဒါကို ပန္းပဲမွာ ဇ၀ါ႐ိုက္တယ္လို႔ ေခၚတယ္။ ဇာတ္ထုပ္ႀကိဳက္ရင္ ဇာတ္ထုပ္႐ိုက္ေပးတယ္။ အေျခာက္ပန္းႀကိဳက္ရင္ အေျခာက္ပန္း႐ိုက္ေပးတယ္။ ႐ိုက္ၿပီးရင္ မီးေဆးၿပီး သူ႕ကို ျပန္ျဖဴဖို႔ပဲ က်န္ေတာ့တယ္။ ျပန္ျဖဴတယ္ဆိုတာ ေက်ာက္နဲ႔ေသြးတာ။ အဲဒါၿပီးရင္ ဓား႐ိုးလုပ္မယ္။ အိုေကရင္ အသြားကိုေက်ာက္နဲ႔ တိုက္ရတယ္။ ျဖဴသြားေအာင္လို႔။ ၿပီးရင္ ဓားအိမ္လုပ္ရတယ္။ ဓားအိမ္မွာ ႐ုပ္ၾကြႀကိဳက္ရင္ ႐ုပ္ၾကြထည့္ေပါ့။ ၿပီးရင္ ေဆးသုတ္၊ အဲဒါဆို ေငြဓားတေခ်ာင္းရၿပီ''ဟု ေငြဓားတလက္ျဖစ္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ရပံုကို ဦးေက်ာ္ညြန္႔က ရွင္းျပသည္။


အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဦးေက်ာ္ညြန္႔ အေနျဖင့္ ယခင္ကေလာက္ ဓားအမ်ား အျပားမျပဳလုပ္နိုင္ေတာ့ေသာ္လည္း ရုပ္ျမင္သံၾကားႏွင့္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္တို႔တြင္ ပါရိွသည့္ ဓားပံုစံမ်ားကိုုၾကည့္၍ ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်လ်က္္ရိွေနသည္။


ေခတ္စနစ္မ်ားေျပာင္းလဲလာသလို မင္းလမ္းေတာင္ေက်းရြာေလး၏ ဓားေရာင္းခ်မႈပံုစံမ်ားလည္း ေျပာင္းလဲလာေနသည္။ ထို႔အတူ အဘဦးေက်ာ္ညြန္႔၏ ဓားေရာင္းခ်မႈပံုစံကလည္း ေျပာင္းလဲသြားသည္။


''အရင္တုန္းက ရြာမွာဓားေရာင္းတဲ့ပံုစံက ပဲြစားကေနတဆင့္ ေရာင္းၾကတာ။ အခုၾကေတာ့ ရန္ကုန္-မႏၱေလးကားလမ္းေဘးမွာ ဆိုင္ေလးေတြ ဖြင့္ၿပီးေရာင္းၾကတယ္။ အဘကေတာ့ ရုပ္ျမင္သံၾကားတို႔၊ သတင္းစာတို႔၊ ဂ်ာနယ္တို႔မွာပါတဲ့ ဓားပံုစံကိုၾကည့္ၿပီး လုပ္ျဖစ္တယ္။ ၿပီးရင္ အဘေျမးေတြက  facebook မွာ တင္ေပးတယ္။ အဘက တသိန္းနဲ႔ေရာင္းရင္ သူတို႔က တသိန္းသံုးေသာင္း၊ ေလးေသာင္းေဈး ေခၚၿပီးေရာင္းေပးတယ္။ ေရာင္းလို႔ရရင္ အဘကို တသိန္းေပးတယ္။ က်န္တာသူတို႔ယူေပါ့''ဟု ဦးေက်ာ္ညြန္႔က ယေန႔ေခတ္ ဓားအေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ပံုကို ေျပာျပသည္။


ယေန႔ေခတ္တြင္ မင္းလမ္းေတာင္ရြာ၏ ဓားျပဳလုပ္ပံုမ်ား ပိုမိုေခတ္မီျမန္ဆန္လာသည့္ အဓိကအခ်က္မွာ လွ်ပ္စစ္မီးရရိွျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခင္က ေဇာ္ဂီ်ဖိုမ်ားျဖင့္ ခက္ခက္ခဲခဲလုပ္ခဲ့ရေသာ္လည္း ယခုအခါ လွ်ပ္စစ္မီးေၾကာင့္ ပိုမိုလြယ္ကူလာေၾကာင္း ေဒသခံပန္းပဲဆရာမ်ားက ေျပာျပၾကသည္။


နည္းပညာအသစ္မ်ား တိုးတက္မ်ားျပားလာေသာ္လည္း ျမန္မာ့ေက်းလက္ေဒသမ်ားတြင္ ျမန္မာလူမ်ဳိးမ်ား၏ ျမန္မာ့ဓားမ်ားအေပၚ ျမတ္ႏိုးတြယ္တာ စိတ္ေလ်ာ့နည္းသြားမည္ မဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ ပန္းပဲ အပါအ၀င္ ျမန္မာလူမ်ဳိးတို႔၏ ပန္းဆယ္မ်ဳိးပညာရပ္မ်ား ပိုမိုရွင္သန္ထြန္းကားလာေစရန္ တက္ညီလက္ညီ ေဆာင္ရြက္ၾကရင္းျဖင့္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းၾကေစခ်င္ေၾကာင္း အကယ္ဒမီဦးေက်ာ္ညြန္႔က ဆိုေလသည္။                    


 ႏွင္းေမာင္ဦး